English

آغاز مذاکرات ساخت خط لوله گازی «ترکیش استریم» بین مسکو و آنکارا

رئیس شرکت گاز پروم روسیه فردا در راس هیاتی بلندپایه برای آغاز مذاکرات مربوط به ساخت خط لوله انتقال گاز ترکیش استریم راهی آنکارا می شود.

آغاز مذاکرات ساخت خط لوله گازی «ترکیش استریم» بین مسکو و آنکارا

به گزارش خبرگزاری موج، «آلکساندر مدودوف» نایب رئیس شرکت گازپروم روسیه در گفتگو با خبرگزاری تاس این کشور با اعلام این که «آلکسی میلر» رئیس این شرکت فردا در راس هیاتی بلندپایه راهی آنکارا می شود، از آغاز مذاکرات مربوط به ساخت خط لوله انتقال گاز جریان ترک(ترکیش استریم) خبر داد.

«مدودوف» اگرچه اولویت نخست دیدار هیات گازپروم در آنکارا را مربوط به جریان ترک اعلام کرد، اما افزود: در سفر هیات روس به ترکیه، موضوعات دیگری نیز در ارتباط با انرژی مورد بحثو گفتگو قرار خواهد گرفت. آلکسی میلر و هیات همراه وی در دیدار از ترکیه با مدیران شرکت بوتاش دیدار و گفتگو خواهند کرد و انتظار می رود که موضوع تخفیف گاز وارداتی ترکیه از روسیه نیز در این دیدار بررسی شود. گفتنی است ماه گذشته نیز در پی عادی سازی روابط دوجانبه ترکیه و روسیه، «نهاد زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه با «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در مسکو دیدار و در باره تسریع در روند ساخت خط لوله گازی جریان ترک مذاکره کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه