English

ترکیه دو اندونزیایی بازداشت شده در ارتباط با گولن را آزاد کرد

دولت ترکیه دو دانشجوی اندونزیایی را که در جریان مبارزه با موسسات و امور مربوط به فتح الله گولن متهم کودتای شکست خورده این کشور بازداشت کرده بود، آزاد کرد.

ترکیه دو اندونزیایی بازداشت شده در ارتباط با گولن را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اقبال مدیر حفاظت از اتباع و نهادهای خارج از کشور وزارت امور خارجه اندونزی روز جمعه گفت که این دو دانشجو پس از اثبات ارتباط نداشتن با جنبش هیزمت که متهم به سازماندهی کودتا در ترکیه است، آزاد شدند.

دوی پوسپیتا آری ویجایانتی و اوملدا اولان آفریلینا دو دانشجوی اندونزیایی توسط دادستانی ترکیه به مقامات سفارت اندونزی در آنکارا تحویل شدند. به نوشته تارنمای ' جاکارتا پست '، این دو که به شهر ' بورسا ' در ۳۲۵ کیلومتری غرب آنکارا سفر کرده و بازداشت شده بودند، در حال حاضر در خانه سفیر اندونزی در آنکارا ساکن هستند. این دو دانشجوی اندونزیایی براساس بیانیه وزارت امور خارجه این کشور، ۱۱ اوت(۲۱ مرداد) در شهر ' بورسا ' و در یک خانه وابسته به انجمن اجتماعی و همبستگی اقتصادی کشورهای اقیانوس آرام(پاسیدا) وابسته به ' گولن ' بازداشت شدند. دولت اندونزی به دنبال راه هایی برای اطمینان از پایان تحصیل و دریافت مدارک دانشگاهی ۲۴۸ دانشجوی اندونزیایی است که در ترکیه کمک هزینه تحصیلی ' پاسیدا ' را دریافت می کردند و اکنون کمک آنها قطع شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه