English

جشنواره منطقه‌ای اسب بومی و کرد در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس هیأت سوارکاری استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده جشنواره منطقه‌ای اسب بومی و کرد شهریور در اردبیل برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای اسب بومی و کرد در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، بهاءالدین ایلخانی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره اسب در اردبیل اظهار داشت: با تمهیدات انجام‌شده جشنواره منطقه‌ای اسب بومی و کرد شهریورماه در سطح ملی و به‌ صورت ویژه در منطقه خاکی ورزشگاه علی دایی اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوایل مهرماه نیز مسابقات استقامت سوارکاری اسب در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: فدراسیون سوارکاری نیز قول مساعدی برای برگزاری این مسابقه در اردبیل داده است و انتظار می‌رود شاهد رشد و توسعه مسابقات و جشنواره‌های سوارکاری در اردبیل باشیم. رئیس هیأت سوارکاری استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای اختصاص ۱۱ هکتار زمین جهت راه‌اندازی باشگاه رسمی سوارکاری در اردبیل انجام‌ شده است که به‌ احتمال‌قوی این زمین در آینده‌ای نزدیک به هیأت سوارکاری استان واگذار شود تا عملیات اجرایی راه‌اندازی باشگاه سوارکاری در اردبیل آغاز شود که تکمیل این پروژه بسیار مهم نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار بوده که سرمایه‌ گذار بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. ایلخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر مالک اسب، اسب‌سوار و اعضای هیأت سوارکاری استان در رشته اسب‌سواری فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۲۳ سوارکار ساماندهی شده به‌طور رسمی در رشته ورزشی اسب‌سواری در اردبیل فعالیت می‌کنند و ورزش سوارکاری در منطقه نسبت به سال‌های گذشته توسعه چشمگیری داشته است. وی تصریح کرد: ۵۰۰ اسب بومی و کرد برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های اسب‌سواری آمادگی کامل دارند و امیدواریم استان اردبیل در ورزش سوارکاری به جایگاه والای خود دست یابد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه