English

فائو برای جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه با ایران همکاری می کند

هدف اساسی همکاری فائو با سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه در کشور است.

فائو برای جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه با ایران همکاری می کند
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سرج ناکوزی نماینده سازمان خوار و بار جهانی غذا، فائو و همچنین نماینده همکاری اقتصادی اکو در دیدار با استاندار و مسئولین ارشد جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: این نخستین با است که به استان اردبیل می آیم. ما همکاران ارزشمندی در استان های آذربایجان شرقی و غربی داریم که ارتباط تنگاتنگی در وظایف کاری با آنها داریم. هدف ما از این سفرآشنایی با چالش ها و مسائل و مشکلاتی است که استان اردبیل در زمینه کشاورزی و دامپروری با آن روبروست. هدف ما این است که زیر ساخت ها و زمینه های مناسب همکاری های تنگاتنگ سازمان فائو با کشور ایران را فراهم نمائیم. یکی از چالش های مهمی که به عنوان نماینده سازمان فائو دارم این است که نهایت همکاری را درخصوص جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه و ازدیاد نسل آن درکشور ایران انجام دهیم.
این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: شتر دو کوهانه استان اردبیل به دلیل خصوصیات ژنتیکی منحصر به فردی که دارد بسیار حائز اهمیت است، زیرا می تواند تا بالای ۴۰ درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. افتخار دارم که به عنوان نماینده ژنتیک حیوانی سازمان فائو وظیفه خودم را در ارتباط با حفظ و نجات آن انجام دهم.
وی ادامه داد: کشور ایران از شرایط آب و هوایی متنوع و گوناگونی برخوردار است. تخریب گسترده و فراگیر منابع طبیعی در ایران متاسفانه معضل بزرگی به حساب می آید. سازمان فائو طرح جامعی درخصوص مدیریت منابع آب در کشور ارائه نموده تا ضمن حفاظت از منابع طبیعی از نابودی گسترده جنگل ها نیز جلوگیری نماید. جلوگیری از تخریب زمین های بکر و جلوگیری از توسعه روستاها وبررسی راهکارهای توسعه شیلات در کشور از دیگر اهداف سازمان فائو در ایران است.
فائو فناوری های جدید روز دنیا را به ایران منتقل خواهد کرد و خلائی را که در حوزه بین المللی و داخل وجود دارد از بین خواهد برد. فعلاً درحال حاضر پروژه مهم ما جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه در کشور و جلب سرمایه گذاری خارجی در این خصوص است. فائو به عنوان آژانس تخصصی بین الملی سازمان ملل متحد تکنولوژی روز جهان را که در حال حاضر درکشور وجود ندارد به ایران منتقل خواهد کرد. هدف اساسی ما زمینه سازی همکاری وسیع سازمان فائو با ایران است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی