English

تدبیر حبس خانگی برای زندانیان مالی اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: شیوه‌هایی از جمله حبس خانگی جایگزین حبس در زندان برای زندانیان جرایم غیر عمد در دست بررسی و مطالعه است.

تدبیر حبس خانگی برای زندانیان مالی اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج؛ ناصر عتباتی شامگاه دوشنبه در حاشیه جشن گلریزان اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با هدف کاهش ورودی زندانیان جرایم غیر عمد کمترین میزان مجازات حبس برای این گروه از زندانیان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دست قضات در این خصوص باز است تا حد امکان مجازات حبس را تعیین نکنند، اضافه کرد: در عین حال با هدف کاهش ورود این گروه از زندانیان به زندان‌ها شیوه‌هایی از جمله حبس خانگی و یا دستبند الکترونیکی در دست بررسی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تأکید به اینکه بیش از ۴۰۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان شناسایی شده است، اضافه کرد: در زندان ماندن این زندانیان جز ایجاد مشکل برای خود فرد و خانواده وی تأثیر و ثمره‌ای ندارد.

عتباتی تأکید کرد: لازم است خیرین و مردم برای آزادسازی این گروه از زندانیان ورود داشته باشند و با دستگیری از این گروه از زندانیان از ماندن آن ها در زندان جلوگیری کنند.

وی برگزاری جشن گلریزان را با هدف جلب مشارکت خیرین برای امدادرسانی به این گروه از زندانیان دانست و اضافه کرد: تعداد قابل‌توجهی از این زندانیان بزه کار نیستند و به دلیل شرایط مختلف از جمله تأثیر نوسانات اقتصادی، تصادفات رانندگی و مسائل خانوادگی زندانی شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از جمله راهکارهای کاهش ورودی این زندانیان را پیش‌بینی بیمه خودرو برای تصادفات عنوان کرد و متذکر شد: در عین حال توجه به مسائل ایمنی در محیط کاری برای جلوگیری از حوادثکار ضروری است.

به گفته عتباتی علاوه بر این افراد باید با ضمانت اجرایی دست به اقدامات تجاری بزنند و به عنوان مثال پرداخت چک بدون پشتوانه مالی ممکن است در ادامه ایجاد مشکل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی