English

ممنوعیت تورهای مسافرتی ترکیه لغو می شود

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز از لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی به این کشور خبر داد و گفت: انتظار داریم در کوتاه ترین زمان ممکن لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی به اجرا گذاشته شود.

ممنوعیت تورهای مسافرتی ترکیه لغو می شود

به گزارش خبرگزاری موج، چاغلار فاحری چاکر آلپپ عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به کودتای اخیر ترکیه اظهار داشت: گروهی منتسب به سازمان تروریستی فتح الله گولن که درون نیروهای مسلح ترکیه لانه کرده بود به منظور سرنگون کردن دولت مشروع برآمده از انتخابات دموکراتیک جمهوری ترکیه و سیستم قانون اساسی و در اختیار گرفتن تمام سازمان های دولتی اقدام به کودتای خونین کرد.

وی افزود: جنایتکاران خائن در این چارچوب با هواپیماهای جنگنده به مراکز اقامتی آتش گشوده و مجلس ملی ترکیه را درحین انجام جلسه با هواپیمای به سرقت برده شده بمباران نموده و به منظور سوقصد رئیس جمهور ترکیه به هتل اقامت وی حمله ور شدند.

فاحری در ادامه به نقش مهم مردم ترکیه در براندازی این کودتا اشاره کرد و گفت: مردم قهرمانانه و به بهای جان خود با درک درخطر بودن دموکراسی درمقابل خونین بارترین اقدام به کودتای تاریخ کشور مقامت کرده و صدها هزار نفر از این هموطنان با بیرون آمدن از خانه های خود در مقابل سلاح ها و تانک ها و تجهیزات زرهی ایستادگی و از دموکراسی خود پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه، ایستادگی مصمم مردم ترکیه برای دفاع از سیستم دموکراتیک و نیز همراهی نیروهای امنیتی و دولت باعثعقیم ماندن اقدام به کودتا شده است. به عبارت دیگر، ترکیه مهم ترین امتحان دموکراسی تاریخ خود را در شب جمعه ۱۵ جولای با موفقیت سپری کرد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با بیان اینکه وضعیت فوق العاده تأثیر منفی بر زندگی روزمره نخواهد داشت، ‌افزود: زندگی تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مانند قبل ادامه دارد و از طرف دیگر، این وضعیت شرایط محدودکننده ای برای سفر افراد خارجی که به کشورمان مسافرت می کنند، نخواهد داشت، بنابراین در این چارچوب برادران ایرانی ما همانند گذشته باخاطرجمع می توانند به این کشور سفر کنند.

وی در ادامه با تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص محکوم کردن این کودتا اظهار داشت: قرارگرفتن ایران در میان کشورهایی که نخستین عکس العمل را در رابطه با اقدام به کودتا نشان داده و حمایت خود را از کشورمان بیان کرد، باعثخشنودی مضاعف مردم ترکیه شده است. دوست و برادران در چنین مواقع سختی خود را نشان می دهند.

فاحری همچنین ادامه داد: در این ارتباط درکنار حمایت دولت ایران از کشور ما، با توجه به گفتمان ضدشیعی و ضدایرانی گروه تروریستی فتح الله گولن همچنین به طور از امامان محترم آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز درخواست حمایت داریم.

وی خواستار استرداد فتح الله گولن از آمریکا شد و گفت: امیدواریم برای جلوگیری از حوادثبیشتر دولت آمریکا فتح الله گولن به جمهوری ترکیه تحویل دهد.

سرکنسول ترکیه همچنین از اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از حوادثدر ترکیه خبر داد و گفت: برای مبارزه با تروریست تدابیر مهمی در این کشور اندیشیده شده ولی این تدابیر کافی نبوده و باید مجامع بین المللی به ویژه کشور دوست و برادر یعنی ایران به کمک این کشور بیایند.

وی افزود: ایرانیان اطمینان خاطر داشته باشند که دولت ترکیه درقبال خساراتی که در حوادثاخیر به شهروندان ایرانی وارد شده، مسئول است و خسارات آنها را پرداخت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه