English

رفع مشکلات اجتماعی مناطق حاشیه نیازمند بازنگری در برخی قوانین حوزه خدمات عمومی

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه قوانین موجود با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز های غیر متعارف وضع شده، گفت: تصمیم گیری در این مورد باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در نشست کارگروه ارتقا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان گیلان اظهار داشت: برای رفع بخش عمده ای از مشکلات اجتماعی مناطق حاشیه شهرها و موضوع حاشیه نشینی نیازمند بازنگری در برخی قوانین ارائه خدمات عمومی هستیم.

یونس رنجکش افزود: ارائه راهکارهای مناسب قانونی در خدمات دهی به ساکنان این مناطق از جمله مشکلاتی است که ساکنان سکونت گا های غیر رسمی با آن روبرو هستند؛ به منظور کاهش چالش های اجتماعی در این مناطق، باید برخی قوانین که در ارائه خدمات به ساکنان این سکونتگاهای غیر رسمی ممنوعیت ایجاد می کند بازنگری شود.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان یادآور شد: به هر دلیل ممکن عده ای از افراد کم درآمد برای زندگی در این مناطق سکونت یافته و سکونتگاههای غیر رسمی را شکل داده اند که از یک سو نمی توان نسبت به سرنوشت آنان و تاثیرشان در سایر مناطق و جامعه بی تفاوت بود و از سوی دیگر ارائه خدمات عمومی چون آب، برق، گاز و سایر موارد با برخی موانع قانونی روبرو است که باید به طریقی بین این دو موضوع رابطه ای برقرار کرد.

رنجکش با تاکید بر اینکه قوانین جاری با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز های غیر متعارف وضع شده است یاد آور شد تصمیم گیری در این خصوص باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: به دلیل نیاز ساکنان این مناطق به خدمات عمومی، آنان چون از مسیرهای قانون نمی توانند به این خدمات دست یابند مجبور به انتخاب راه های غیر قانونی هستند که این راه های غیر قانونی صدمات بسیاری را هم به دولت و هم به آنان وارد می کنند که استفاده از انشعاب های غیر مجاز برق، گاز، آب و موارد دیگر را از جمله این چالش ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه