English

تقریبا مشکل خاصی در توزیع داورهای هموفیلى وجود ندارد / اکثر فاکتورهای انعقادی وارداتی است

رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکل خاصی در توزیع داورهای هموفیلى وجود ندارد، گفت: تمام فاکتورهای انعقادی بجز فاکتور هفت و فاکتور هشت نوترکیب سافاکتو که اخیرا وارد بازار شده؛ بقیه وارداتی هستند.

تقریبا مشکل خاصی در توزیع داورهای هموفیلى وجود ندارد / اکثر فاکتورهای انعقادی وارداتی است

طلعت قانع در گفتگو با خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت داروهای هموفیلی و اقدامات صورت گرفته جهت برطرف کردن مشکلات دارویی این بیماران گفت: با اقدامات انجام شده تقریبا مشکل خاصی در توزیع داورهای هموفیلى وجود ندارد.

در واقع اگر هم کمبود مقطعی در توزیع داروها بوجود آید تا زمان رسیدن محموله اصلی، سازمان براساس اولویت بندی توزیع را به گونه ای انجام می دهد که مشکلات موجود برطرف شود. به گفته وی، تمام فاکتورهای انعقادی بجز فاکتور هفت و فاکتور هشت نوترکیب «سافاکتو» که اخیرا وارد بازار شده؛ بقیه وارداتی هستند.

رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ادامه داد: در ساخت داروهای تولید داخل، کیفیت همیشه در اولویت بوده و صاحبان صنایع نیز بر اساس همین سیاست ها که مبتنی بر ضوابط بین‌المللی است اقدام به تولید می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که علت توصیه پزشکان به بیماران برای مصرف داروهای خارجی چیست، گفت: علت این توصیه ها و انتخاب‌ها قبل از آنکه به مسائل کیفیت مربوط باشد به مباحث فرهنگی بر میگردد؛ متاسفانه اقبال مردم به محصولات دیگر خارجی هم بیشتر از انواع داخلی است لذا گرایش آنها به داروهای خارجی، لزوما به معنای پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی نیست.

قانع با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در این مورد خاطر نشان کرد: مردم و پزشکان باید به داروهای ایرانی اعتماد کنند آنها باید به این باور برسند که داروهای ایرانی بعد از آزمایش در مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور توسط سازمان‌های بین‌المللی تایید و آنگاه به دست آنها می رسد.

وی در پاسخی به این سوْال که آیا کیفیت داورهای تولید داخل از هر نظر مورد تائید است، گفت: ما نمی گوییم هیچ داروی ایرانی از نظر کیفی مشکلی ندارد اما به طور کلی کیفیت داروهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا آنجا که بصورت فزاینده، شاهد گسترش صادرات به دیگر کشورها هم هستیم.

رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید دوباره بر اینکه داروهای بیماران هموفیلی چه تولید داخل و چه وارداتی، بصورت سهمیه بندی در اختیار بیماران قرار می گیرد، گفت: در صورتیکه مشکلی بروز مشکل پیگیری و مداخلات لازم انجام می پذیرد.

به گزارش موج، بیمار هموفیلی به فردی اطلاق می شود که سیستم بدنش به دلیل بیماری‌های ارثی، در صورت پاره شدن رگ، توان ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی را بصورت مطلوب ندارد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه