English

مدیران متخلف در رابطه با ساخت و سازهای غیرقانونی باید پاسخگو باشند

هاشمیان با تاکید بر این که از حق منابع طبیعی و محیط زیست کوتاه نخواهیم آمد، گفت: اگر دستگاه‌ها استعلام نکنند و سازه‌ها خلاف مقررات تشخیص داده شود، خسارت وارد شده به بیت المال بر عهده شخص مدیر است و دستگاه دولتی پاسخگو نیست.

مدیران متخلف در رابطه با ساخت و سازهای غیرقانونی باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری موج، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دستگاه‌های ذی ربط مانند امور آب، محیط زیست و منابع طبیعی موظف هستند در کوتاه ترین زمان به استعلام‌ها پاسخ دهند.

وی با تاکید بر این که از حق منابع طبیعی و محیط زیست کوتاه نخواهیم آمد افزود: اگر دستگاه‌ها استعلام نکنند و سازه‌ها خلاف مقررات تشخیص داده شود، خسارت وارد شده به بیت المال بر عهده شخص مدیر است و دستگاه دولتی پاسخگو نیست.

هاشمیان بار دیگر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست: زمین ها و املاک دولتی را سند دار کنند تا بیت المال از دست اندازی سودجویان در امان بماند.

این مقام قضایی در ادامه با بیان این که هر چند شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان منتظر نمی‌ماند تا تخلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی گزارش شود و بعد اقدام کند خاطرنشان کرد: در برخورد با مدیرانی که تخلف‌ها و دست اندازی‌ها در این حوزه‌ها را دیر به دستگاه قضایی اعلام کنند، تعارف نخواهیم داشت.

دادستان مرکز استان گلستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان هم در این نشست با تاکید بر استعلام دستگاه ها پیش از هرگونه عملیات اجرایی در عرصه های زیست محیطی گفت: دستگاه‌های اجرایی هم باید بدون نگرانی قانونی با استناد به مصوبات این شورا ساخت و سازهای غیرقانونی در این عرصه ها را متوقف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی با بیان این که مصوبات این شورا روی زمین نخواهد ماند گفت: پیگیر اجرای مصوبات این نشست ها تا زمان به نتیجه رسیدن آن ها هستیم.

حقی افزود: یکی از مصوباتی که امسال به صورت جدی پیگیری شد و نتیجه هم داد سبب کاهش ۷۵ درصدی آتش زدن کاه و کلش در زمین های کشاورزی استان شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست: به منظور جلوگیری از تضییع بیت المال از کارشناسان حقوقی توانمند در اداره ها استفاده کنند.

در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان از رای مستشاران دادگاه ویژه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی استان گلستان مبنی بر کاشت درخت به جای حکم حبس قدردانی شد.

         

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه