English

صدور فرمان تخریب قبور شهدا توسط «قالیباف» / «موج» اسناد جدیدی را منتشر کرد / قراداد ۷۵۰ میلیون تومانی سنگ مزار!

رئیس سازمان بهشت زهرای تهران اعلام کرد که شهردار تهران دستور تخریب قبور شهدا را صادر کرده است.

صدور فرمان تخریب قبور شهدا توسط «قالیباف» / «موج» اسناد جدیدی را منتشر کرد / قراداد ۷۵۰ میلیون تومانی سنگ مزار!

خبرگزاری موج : داستان بسیار ساده اما تلخ است. یک روز صبح در همین ماه های اخیر خانواده شهدا با حضور بر سر مزار عزیزشان متوجه می شوند سنگ قبر شکسته و بهشت زهرای تهران دوباره دست به شخم زدن قبور شهدا زده و بدون اجازه آنها به نام مناسب سازی قبور عملیات عمرانی راه انداخته است.

پس از این اقدام خانواده شهدا جلوی درب شورای شهر تهران تجمع کردند و با شکایت آنها این موضوع قضایی شد و دادستان شهرآفتاب دستور توقف تخریب را صادر کرد. حالا به جای عذرخواهی اکبر توکلی رئیس سازمان بهشت زهرای تهران که مدعی است از رزمندگان جنگ بوده و دوست صمیمی محمدباقر قالیباف است، می گوید: این طرح دستور آقای قالیباف شهردار تهران بوده است! این ادعا در حالی مطرح شده است که رئیس امور ایثارگران شهرداری تهران هفته گذشته در حاشیه اعتراض تعدادی از خانواده شهدا در مقابل شهرداری تهران گفته بود: اصلاً در شهرداری قرار نبوده چنین طرحی اجرا شود. ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران هم گفته است: چنین طرحی مصوبه شورای شهر تهران را ندارد.

اکبر توکلی امروز ادعای دیگری را در رابطه با اخذ رضایت از خانواده شهدا مطرح کرد و افزود: ساماندهی انجام شده با رضایت خانواده شهدا بوده و از همه خانواده شهدا رضایت گرفته ایم و هر فردی را که پیدا نکردیم به سنگ مزار شهیدش دست نزدیم! توکلی تعداد شکایت ها را ۱۰ پرونده عنوان کرد در حالی که تاکنون ۲۸ خانواده شهید در این پرونده شکایت کرده اند.

خبرگزاری موج با انتشار اسناد قرارداد بهشت زهرای تهران به جامعه ایثارگری در مورد اقدامات این سازمان بر اساس قانون مطبوعات اطلاع رسانی می‌کند و منتظر پاسخ شهردار پایتخت است. قراردادها نشان می دهد که بهشت زهرای تهران با صرف هزینه ۷۵۰ میلیون تومان اقدام به مناسب سازی قبور کرده است.

احمد آدینه برادر شهید سعید آدینه و برادرزاده شهید محمد آدینه(خیر آبادی) می گوید: مزار برادر و عموی شهیدم در قطعه ۲۴ است و اصلا هیچ فردی حتی یک بار با خانواده ما تماس هم نگرفته که این پروژه در حال انجام است. من با خانواده های شهدای قطعه ۲۴ صحبت کرده ام که عمدتاً رضایتی ندارند و تعداد محدودی مشکلی با ساماندهی ندارند به شرط اینکه سنگ قبر و حجله دست زده نشود، اما در مجموع هیچ کدامشان رضایت نامه ای امضا نکرده اند.

این برادر شهید با اعتراض به خلاف واقع گویی رئیس سازمان بهشت زهرا ادامه داد: سال ۸۷ هم قرار بود این کار را انجام دهند که خانواده شهدا مخالفت کردند و بعد از آن حکم دیوان عدالت اداری اعلام شد که بر اساس آن باید رضایت نامه رسمی از صاحبان قبر یعنی همه اعضای خانواده شهید گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولی از بنیاد شهید و سازمان بهشت زهرا(س) برای اخذ رضایت تماس گرفته است گفت: به هیچ وجه تماسی گرفته نشده و ما همیشه به بهشت زهرا(س) می رویم و ارتباط با بنیاد شهید هم داریم اما هیچ اطلاعی نداشته و البته نسبت به این کار رضایتی هم نداریم. این برادر شهید در واکنش به اظهارات رئیس سازمان بهشت زهرا(س) مبنی بر اینکه یک نفر خانواده شهدا را تحریک کرده است که شکایت کنند گفت: برای این مسئول متأسفم که به شعور خانواده شهدا توهین می‌کند. ایشان بهتر است بداند که ما ۳۰ سال است در این مکان معنوی رفت و آمد داریم و خودمان بهتر از هر کسی صلاح مزار شهیدمان را تشخیص می‌دهیم.

خانواده شهید محمدی: بدون شک از سازمان بهشت زهرا شکایت می کنیم

برادر و خواهر شهید محمدی درباره رضایت داشتن به ساماندهی مزار شهدا اظهار داشتند: ما اصلا اطلاعی نداشتیم و یک هفته در ماه رمضان سر مزار برادرم شهیدمان رفتیم و اصلا نتوانستیم قبر را پیدا کنیم. بعد از کلی گشتن دیدیم قبر ما تغییر کرده و با سطح خاک یکسان شده است و همان موقع اعتراض کردیم. نه کسی به ما گفت چنین کاری قرار است انجام شود و نه به هیچ وجه ما رضایت داشتیم. خواهر شهید هم گفت: چرا به دروغ می گویند از خانواده شهدا رضایت گرفته اند. قبر شهید ما را بدون رضایت ساماندهی کرده اند. ما نمونه عینی ادعای کذب آقایان هستیم و حتما به خاطر این خلاف واقع گویی ها و آزار خانواده شهدا شکایت می کنیم.

خانواده شهید ساعتچی: روحمان از ساماندهی مزار شهدا خبر نداشت

برادر شهید ساعتچی در مورد اینکه آیا رضایت داده اند تا مزار شهیدشان ساماندهی شود گفت: شهید ما هم در قطعه ۲۴ است و قبلا مزارش بلند بود و حالا به یکباره دیدیم که با خاک یک سطح شده است. اما من و خانواده ام اصلاً اطلاعی نداشتیم و من بعد از دیدن مزار برادرم با ۱۱۰ تماس گرفتم و گزارش کردم.

مادر شهید مومنی: ابوالفضل(ع) دستشان را قطع کند

مادر شهید مومنی درباره رضایت به ساماندهی مزار شهیدش که در قطعه ۲۴ است اظهار داشت: من راضی نیستم فردی دست به قبر شهید من بزند. مگر چه مشکلی دارد. کار دیگری ندارند حتماً باید قبر شهدا را درست کنند. اصلا مگر چه ایرادی دارد. اگر در این دنیا نبودم هم می گویم ان شاء الله ابوالفضل دستشان را قطع کند اگر بخواهند دست به قبر پسرم بزنند.

برادر شهیدان ابوالخیر: به هیچ وجه رضایت نمی دهم / این پروژه آسیب فرهنگی دارد

برادر شهیدان ابوالخیر که هر دو شهیدشان در قطعه ۲۴ است اظهار داشت: ما به هیچ وجه رضایت نداده ایم. البته اصلا با ما تماس هم نگرفته اند. طبق قانون باید با تک تک اعضای خانواده شهید تماس گرفته و رضایت نامه رسمی و قانونی بگیرند اما با ما حتی تماس هم نگرفته اند.

فرزندان شهید سردار سید مجتبی هاشمی: هیچ فردی با ما تماس نگرفته است

فرزندان شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده فدائیان اسلام هم گفت: مزار پدر شهیدشان در قطعه ۲۴ است و هیچ شخصی تاکنون برای ساماندهی تماس نگرفته است و هیچ نظر خواهی ای از ما صورت نگرفته است.

برادر شهید خیر اندیش: به توکلی گفتم تا دیر نشده از خانواده شهدا عذرخواهی کند

برادر شهید خیر اندیش از قطعه ۲۴ هم گفت: ما نه تنها رضایت نداریم بلکه اصلاً هیچ اطلاعی نداشتیم. من وقتی دیدم آقای توکلی مدعی شده که خانواده شهدا رضایت دارند به ایشان زنگ زدم و گفتم به چه حقی چنین ادعایی کرده اید و سریعا از خانواده شهدا عذر خواهی کنید. توکلی ابتدا مدعی شد مصاحبه نکرده و وقتی متوجه شد من اهل خواندن مطالب خبرگزاری ها هستم نتوانست منکر شود و گفت با روابط عمومی من صحبت کنید! 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه