English

«کرباسچی» طرح جامع تهران را در کشوی میزش گذاشت / من احیا کردم

شهردار تهران گفت: در دهه ۷۰ که طرح جامعی را برای شهر نوشتند آن طرح را در کشوی میز گذاشتند(دوران شهرداری غلامحسین کرباسچی) و در آن را بستند. افتخار این است که در ۱۱ سال گذشته در شهر تهران طرح جامع نوشته شد و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و بر اساس آن نیز طرح تفصیلی نوشته شد.

«کرباسچی» طرح جامع تهران را در کشوی میزش گذاشت / من احیا کردم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، محمدباقر قالیباف در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای است که همه جهان با هم در حال توسعه هستند و چالش‌های و مشکلات آن را هم به صورت همزمان لمس می‌کند.

هر شهر جهان اولی در دل خود یک شهر جهان سومی دارد که با مشکلات آلودگی محیط زیست، گرسنگی، بیماری، بیکاری،ازدحام جمعیت، سوءتغذیه و مرگ و میر کودکان به میزان زیاد دست به گریبان است. وی با اشاره به اینکه در شهر جهان سومی یک شهر جهان اولی و پیشرفته که دارای ارتباطات در سطح جهانی و تکنولوژی باشد وجود دارد، گفت: این موضوع شکاف بزرگ و چالش اساسی است که میان این دو جهان وجود دارد، در حالیکه امروز دیگر چیزی به نام امنیت، ثروت، صلح و رفاه ملی و منطقه‌ای وجود ندارد امروز ما باید از صلح جهانی، امنیت جهانی، رفاه و توسعه جهانی صحبت کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مهاجرت ناشی از وضعیت ناپایدار سکونتگاه‌های محلی امروز دیگر محدود به مرزهای ملی نیست، گفت: واقعیت امروز خاورمیانه و موج عظیم مهاجرت ناشی از آن به کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که در دنیای به هم پیوسته امروز تا چه حد سرنوشت جوامع به هم گره خورده است. ناامنی شدید کشورهایی مانند سوریه و عراق که خود محصول در هم‌تنیدگی ویژگی‌های محلی با مداخله مخرب خارجی است شهروندان این کشورها را به مهاجرت به سوی کشورهای اروپایی سوق می‌دهد.که مهاجرت این گروه ها به کشور اروپایی باعث شکل گیری گروه های حاشیه ای می شود.

قالیباف ادامه داد: ناتوانی کشورها و شهرهای میزبان در پذیرش و ادغام گروه‌های مهاجر باعث شکل‌گیری احساسی از تبعیض و سرخوردگی در مهاجران خواهد بود که این خود بستر رشد معضلی به نام تروریسم و پیوستن جوانان نسل دومی مهاجران به گروه‌های تروریستی  است. وی گفت: دیگر همه ما دریافته‌ایم که هر قدر فقیران جهان فقیرتر و ناامیدتر شوند ثروتمندان جهان احساس ناامنی بیشتری خواهند کرد و جمعیت مهاجر شهرهای ثروتمند جهان بیشتر می‌شود  که این موضوع تنها مشکلات شهرها  را بیشتر خواهد کرد. شهردار تهران با بیان اینکه مدیریت شهری نیز به عنوان متولی اداره اقتصاد شهر است، اظهار داشت: نقش در کشاکش رقابت جهانی برای جذب سرمایه‌های مالی، فیزیکی و انسانی برای توسعه هر چه بیشتر شهرها اهمیتی دو چندان یافته است.

افزایش ۴۹درصد زیر ساخت در دهه اخیر

قالیباف افزود: در راستای توسعه اجتماعی شهر تهران در ۱۰ سال اخیر قدمهای خوبی برداشته به نحوی که ۴۰ درصد زیرساخت‌های شهری تهران تنها در دهه اخیر ایجاد شده است. شهردار تهران با اشاره به مشکلات حمل و نقل روستاها و کلانشهرها گفت: با توجه به اینکه بیش از یک دهه توفیق خدمت در این بخش را داشته‌ایم در چالش حمل‌ونقل عمومی اقداماتی را انجام داده‌ایم. در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

افزایش ۳۰۰کیلومترى مترو تا پایان سال آینده

وی ادامه داد: حوزه حمل‌ونقل عمومی بسیار مهم و کلیدی است ولی حمل‌ونقل در تهران تا سال ۸۲ و ۸۳،۳۵ کیلومتر مترو در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده بود ولی امروز بیش از ۱۱۰ کیلومتر مترو ساخته شده است و ان‌شاءالله تا پایان سال آینده تهران ۳۰۰ کیلومتر مترو بهره‌برداری شده خواهد داشت.

افزایش بیش از یک هزار فضای سبز در تهران

شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد پارک‌ها از ۱۱۲۰ به ۲۳۰۰ پارک و فضای سبز رسیده است، گفت: روزی که شهر تهران را تحویل گرفته‌ایم ۹٫۲ فضای سبز به ازای هر نفر بوده است ولی امروز به ازای هر نفر در شهر به بیش از ۱۵ درصد رسیده است.

وجود ۱۴۰۰کیلومتر فیبر نورى در شهر تهران

وی از وجود ۱۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر تهران خبر داد و عنوان کرد: روزی که شهر را تحویل گرفته‌ایم شهر فقط ۷۵ کیلومتر فیبر نوری داشت و هیچ سیستم هوشمندی نیز در حوزه IP در شهرداری وجود نداشت با مصوبه امسال شورای شهر تهران ۱۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری به ۲۴۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

براى نوشتن طرح تفصیلى افتخار مى کنم

وی با انتقاد به برخی ال مسئولان در مورد طرح جامع گفت: در دهه ۷۰ که طرح جامعی را برای شهر نوشتند آن طرح را در کشوی میز گذاشتند و در آن را نیز بستند. افتخار این است که در ۱۱ سال گذشته در شهر تهران طرح جامع نوشته شد و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و بر اساس آن نیز طرح تفصیلی نوشته شد.

توانایى پرداخت کارکنان خود در شهرها را نداریم

شهردارتهران با انتقاد از اینکه هر روز سهم مدیریت شهری از بودجه ها رو به کاهش است، بیان کرد: هر روز اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را کاهش می‌دهند و هر روز سهم مدیریت شهری از بودجه‌ها رو به کاهش است و بعضی از شهرهای ما توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند.

اپوزیسیون صحبت کردن مشکلی را حل نمى کند

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که به جای پاسخگویی در حوزه اپوزیسیون صحبت کنیم مشکلی از ما حل نخواهد شد، گفت: بنده قصد سیاسی صحبت کردن را ندارم ولی مشکلات شهر با اپوزیسیون صحبت کردن حل نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه