English

۵۰ درصد داروهای خاص در داروخانه‌های دولتی

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۵۰درصد گردش بازار دارو در داروخانه‌های دولتی و شبه‌دولتی است، گفت: شیوه‌های کنترل داروهای تخصصی، حضور نماینده بیمه به بیمار در زمان تحویل دارو و از طرفی گران‌قیمت و یارانه بودن این دارو ها سبب شده تا استقبال داروخانه های خصوصی برای توزیع این داروها کم باشد.

۵۰ درصد داروهای خاص در داروخانه‌های دولتی

رسول دیناروند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره خودداری از عرضه داروهای خاص در داروخانه‌ها گفت: انجمن داروسازان معتقد است انحصار بیشتر داروهای تخصصی در داروخانه‌های دولتی است، متأسفانه ۵۰ درصد گردش بازار دارو در داروخانه‌های دولتی و شبه‌دولتی است.

وی در ادامه با بیان این‌که داروهای تخصصی تحت نظارت ویژه هستند سود زیادی عاید دارو خانه نمی کنند، گفت: تقریبا نیمی از دارو خانه ها دولتی اند و از سود کم، ترسی ندارند. طبیعتا قدرت رقابت داروخانه های خصوصی با آنها خیلی کم است، در واقع داروخانه های خصوصی به دلیل سود کم و دردسرزیاد کمتر به این سمت گرایش دارند و این امر باعثشده انجمن تصور کنند تا انحصار داروهای تخصصی وجود دارد.

به گفته دیناروند، شیوه‌های کنترل داروهای تخصصی، حضور نماینده بیمه به بیمار در زمان تحویل دارو و از طرفی گران‌قیمت و یارانه ای بودن این دارو ها سبب شده تا استقبال داروخانه های خصوصی کم باشد. همچنین تأخیر پرداخت بیمه‌ها باعثمی‌شود عمده داروخانه‌های خصوصی از پس هزینه‌هایشان برنیایند و خود این داروخانه‌ها هستند که از عرضه آن‌ها استقبال نمی‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر در همین تهران ۱۶۰ داروخانه منتخب وجود دارد که می‌توانندداروهای خاص را عرضه کنند اما خیلی‌ها به دلیل همین حاشیه سود پایین از تقاضای خرید آن‌ها صرف‌نظر می‌کنند. لذا انحصاری ایجاد نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه