English

جزئیات تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان زندانها با هدف حمایت از خانواده زندانیان

در راستای حمایت و کمک به خانواده زندانیان تفاهم نامه ای فی مابین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان تهران و اداره کل زندان های استان تهران به امضای مدیران کل این دو دستگاه رسید.

جزئیات تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان زندانها با هدف حمایت از خانواده زندانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، صبح دوشنبه  با حضور مدیرکل زندانهای استان تهران، مدیرکل کمیته امداد استان، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز و رئیس اداره خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج در دفتر انجمن حمایت تفاهم نامه ای با موضوع هم افزایی و همکاری در استفاده از امکانات کمیته امداد و اداره کل زندانها در اجرای طرحهای توانمند سازی، پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی خانواده های محروم و نیازمند زندانیان با هدف گسترش همکاری های مؤثر فی مابین دو دستگاه در راستای تأمین سلامت و ارائه خدمات و پذیرش خانواده های در معرض آسیب امضا شد.

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت : بیش از ۴۰۰ هزار خانواده در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد بوده که ۲ هزار خانوار آن خانواده های زندانیان هستند که ۱۱۵۰ میلیارد تومان بابت مستمری به این خانواده ها اختصاص داده شده است. وی افزود: با توجه به اجرای طرح محسنین که شامل پوشش دانش آموزان توسط خیرین است نزدیک به ۶۱۴ دانش آموز فرزند زندانی تحت پوشش این طرح قرار دارد و تاکنون حدود ۵۶۰ میلیون تومان از سوی خیرین به حساب این افراد واریز شده است.

مصطفی محبی مدیرکل زندانهای استان تهران هم با تاکید به اهتمام بر حمایتهای ویژه و هدفمند از خانواده های زندانیان اظهار داشت: اگر زندانی خطایی مرتکب شده و در زندان است باید در زندان سالم سازی شود و به جامعه بازگردد ولی خانواده زندانیان هیچ گناهی در ارتکاب جرم ندارد و باید حمایت های لازم برای آنان انجام شود.

بر اساس این تفاهم نامه کمیته امداد متعهد شد آموزش مهارت فنی حرفه ای رایگان و اشتغال خانگی پایدار، بهره مندی  مددجویان معرفی شده از سوی انجمن حمایت از تسهیلات قرض الحسنه با هدف ایجاد اشتغال و رضایت شاکی و باز اجتماعی نمودن زندانیان آزاد شده و ایجاد اشتغال برای آنان و همچنین خدمات درمانی با پوشش بیمه ای برای زندانیان و خانواده های آنان را از طریق انجمن حمایت زندانیان فراهم نماید. در پایان تفاهم نامه پس از امضای طرفین مبادله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه