English

افشاگری خبرگزاری موج؛ وزارت بهداشت دروغ گفت!

چندی پیش سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به انتشار فیش حقوقی یکی از پزشکان در مناطق مرزی واکنش نشان داد و گفت: انتشار تصویر برخی فیش های حقوقی از سوی برخی افراد، به نوعی شیطنت بوده و فیش چندین ماه با هم تلفیق شده بود اما اسناد و مدارک بازگوی حقوق نجومی است که وزارتخانه از آن بی خبرست.

افشاگری خبرگزاری موج؛ وزارت بهداشت دروغ گفت!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف تبدیل به موضوع روز کشور و جزو خبرهای داغ و از همه مهتر سوژه جنجالی برای رسانه های داخلی و خارجی شده است و در چند هفته گذشته شاهد افشای فیش حقوقی مدیران بلند پایه دولتی در فضای مجازی بودیم، به طوری که می توان گفت موضوع جنجالی حقوق های نامتعارف از بانک رفاه و سپس از نهاد ریاست جمهوری و حتی برخی مدیران خبرگزاری ها و روزنامه ها شروع شد و به وزارت بهداشت رسید.

افشاگری ها نشان داد که برخی از پزشکان حقوق های نجومی دریافت می کنند، به طوری کهنظام سلامت کشور حتی در بخش دولتی شاهد پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی نیز هست و این در حالی است که دریافت‌کنندگان این ارقام کمترین تأثیر را در فرآیند درمانی مردم‌دارند.که بلافاصله ایرج حریرچی در نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت در این‌باره گفت:حتی یک نفر در وزارت بهداشت دریافتی چند صدمیلیونی ندارد و شوخی ۱۳ مخصوص ۱۳ فروردین است!

در مصاحبه های مسئولان وزارت بهداشت آمده است: در حوزه سلامت هیچ موردی از غیرقانونی بودن نداریم اگر قانون ایراد دارد باید اصلاح شود، در این حوزه پرداختی ها کاملا شفاف و روشن هستند، پزشکان و پرستاران به صورت طرحی به اقصی نقاط کشور اعزام شده‌اند و با ایجاد کردن درآمد برای سیستم، بخشی از درآمد به عنوان کارانه به آنها باز می گردد.

*دفاع وزیر از حقوق های میلیونی پزشکان!

اما واکنش وزیربهداشت به این حاشیه ها قابل تامل بود. دکتر هاشمی گفت:چرا حقیقت را نمی گویید؟! درنقاط مرزی چه کسی حاضر است خدمات ارایه دهد؛ آیا فرزندان برخی ها حاضرند به این مناطق بروند؟ حال این یک جانبه سخن گفتن بدون اطلاع درست است؟ باید دل جامعه پزشکی به چه چیزی خوش باشد، این پزشکان اگر نباشند کشور را چه کسی می خواهد جمع کند اگر روزی این افراد کار نکنند فکر کردید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پس از اظهارات وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت فیش های حقوقی پزشکان یکی پس از دیگری در فضای مجازی منتشر شد و ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت:انتشار تصویر برخی فیش های حقوقی از سوی برخی افراد، به نوعی شیطنت بوده و فیش چندین ماه با هم تلفیق شده بود.فیش حقوقی پزشکان کاملا مشخص و رقم آن اندک است. فیش حقوقی پزشک متخصص که ۷۷.۵ درصد بار خدمات بستری بر روی دوش اوست، نزدیک به ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان است و بقیه دریافتی آن که مبالغ اندک کارانه است. یعنی در مقابل ارائه خدمت با تعرفه دولتی کمترین قیمت بعد از کسر مالیات، و سایر کسری ها به پزشک داده می شود. اکثر این پزشکان بیش از دو برابر پزشک تمام وقت فعالیت می کنند.

*سخنگوی وزارت بهداشت: کارانه ۱۰۰ میلیونی از شیرمادر حلال تر است

وی در ادامه گفت: فیشی که مربوط به یکی از شهرهای ما در روز ۲۱ و ۲۶ همین ماه از سیستم آذرخش پرینت گرفته شده است، پرداختی پزشکی در یکی از مناطق محروم را نشان می‌دهد، متخصص زنان و زایمان به صورت شبانه‌روز تمام امور مربوط به این حوزه را به صورت انفرادی در یکی از مناطق محروم که از تهران ۲ هزار کیلومتر فاصله دارد و با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نقطه صفر مرزی محسوب می‌شود به مدت چندین ماه انجام داده است از نظر مندریافت بیش از ۱۰۰ میلیون کارانه برای این متخصص از شیر مادر حلال‌تر است.

*دیوان محاسبات دریافتی های وزارت بهداشت را اعلام کرد

اما ماجرا به همین جا ختم نشد. امین حسین رحیمی رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور در گفتگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: میزان دریافتی ماهانه مدیران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۲۰ میلیون تومان و بیشترین دریافتی آنها نیز ۷۰ میلیون تومان بوده است. یکی از معاونین وزارت بهداشت ۴۰ میلیون تومان حقوق و ۳۰ میلیون کارانه دریافت کرده است که کارانه مصوبه دولت است.

*شیطنت نبود / حقوق ۲۹۰ میلیونی یک پزشک

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: هیچ گونه شیطنتی در انتشار فیش های حقوقی صورت نگرفته به طوری که حقوق این افراد به صورت مشخص نشان دهنده آن است که یک پزشک هر ماه مبلغی بالغی بر ۲۹۰ میلیون تومان را دریافت کرده است. در واقع در برخی اسناد شاهد آن هستیم که یک بیمارستان ۱۰۰ نفر حقوق بالای ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

وی در ادامه به دشواری کار در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: اگر کمتر از ۲۰ روز کار کردن در مناطق مرزی برای یک پزشک سخت است، آن هم پزشکی که ۹۰ درصد کارهایش را ماما انجام داده است، به دادستان و افسر نیروی انتظامی آن منطقه خدا قوت باید گفت که با تمام شرایط در حال خدمت کردن به مردم و ایجاد امنیت در آن منطقه هستند، طی بررسی های صورت گرفته دادستان آن منطقه مرزی کمتر از ۱۰ میلیون حقوق می گیرد. همچنین شاهد حقوق های ۲ میلیون تومانی برای کادر نیروی انتظامی بودیم.

مدیران ارشد وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند که دریافت حقوق بالای ۱۰۰ میلیون تومان انگشت شمار بوده اما تنها در یک سند شاهد آن هستیم که در یک بیمارستان چه حقوقی را دریافت می کنند. حال این سوال مطرح است که یا مسئولان درجریان حقوق های نجومی نیستند یا با توجه به گرمای تابستان، خود را به خواب زمستانه زده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه