English

دستور وزیر برای اعمال سریع ملاحظات طرح ساماندهی عطاری ها

مدیر کل طب سنتی ایرانی اسلامی گفت: روند ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن مراکز ارائه دهنده فراورده‌های طبیعی در سازمان غذا و دارو به کندی پیش می‌رود و وزیر بهداشت به معاونت های مربوطه ابلاغ کرده است تا هر چه سریعتر ملاحظات را اعمال کنند تا این طرح به مرحله اجرا برسد.

دستور وزیر برای اعمال سریع ملاحظات طرح ساماندهی عطاری ها

محمود خدادوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره ساماندهی ارائه دهندگان طب سنتی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار پزشک عمومی خدمات طب سنتی ارائه می دهند که در تلاشیم تا این قشر ساماندهی شود، به طوری که این طرح طی دو سال گذشته طراحی و پیش نویس آن تهیه شده است. همچنین تعیین محدودیت فعالیت پزشکان سنتی با همکاری معاونت درمان آماده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه از سوی دفتر تلفیق قوانین وزارت بهداشت به تصویب نرسیده است، گفت: وزیر بهداشت به معاونت های مربوطه ابلاغ کرده است تا هر چه سریعتر ملاحظات را اعمال کنند تا طرح به مرحله اجرا برسد.

خدادوست با اشاره به اینکه تصویب نهایی این آئین نامه سبب خواهد شد تا ارائه دهندگان خدمات طب سنتی در کشور شناسنامه‌دار شوند، افزود: در واقع بلافاصله پس از تصویب به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد تا نظارت با جدیت صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار است برای این قشر کلاس‌های آموزشی برگزار شود و سپس آزمون از آن‌ها گرفته می‌شود و در انتها نیز مجوز لازم با محدوده عمل تعیین شده به آن‌ها داده می شود، گفت: متاسفانه عده‌ای در استفاده از طب سنتی افراط می‌کنند، آن‌ها کارهایی می کنند که با منابع مکتوب طب سنتی نیز در تضاد است و اگر این کار را انجام دهند از قوانین عدول کرده و مرتکب خلاف شده‌اند به طور مثال کسانی را داریم که برای هر بیمار با هر بیماری حجامت را تجویز می‌کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی