English

اعتیاد زنانه شد؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر متاثر!

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش آمار معتادان زن در سال‌های اخیر و زنانه شدن اعتیاد در کشور خبر داد.

اعتیاد زنانه شد؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر متاثر!

پرویز افشار در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج در مورد افزایش اعتیاد در بین زنان و اقدامات این سازمان در زمینه اعتیاد زنان گفت:آمارها در سال ۸۰ نشان می داد ۵درصد از زنان اعتیاد دارند که این میزان در سال ۹۰ دو برابر شد و به ۹درصد رسید که نشان دهنده افزایش جمعیت زنان معتاد است.

وی افزود: با وزیر رفاه جلسات متعددی در این زمینه داشته ایم در مورد این آمار صحبت کردیم. اما هنوز در زمینه اعتیاد زنان آمار دقیقی وجود ندارد، آنچه قابل توجه است زنانه شدن اعتیاد است و باید همه سازو کارها را به دست گرفت تا از افتادن زنان به دام اعتیاد جلو گیری شود.

سخنگوی ستاد اظهار داشت: در طرح ارزیابی جدید، آمارها هنوز اعلام نشده است و در آینده ای نزدیک این آمار منتشر می شود که بر این اساس درصد اعتیاد زنان مشخص نیست و ممکن است بالا و پایین رود. وی گغت: اعتیاد در زنان افزایش یافته و زنانه شدن اعتیاد یک فاجعه جدی است و بایدسعی کنیم اعتیاد زنانه نشود چون زن ستون خانواده است و به شدت از لحاظ ارگانیک اسیب پذیر هستند.

وقتی زنان به طور ناآگاهانه در دام اعتیاد می افتند از مواد دیگری هم استفاده می کنند و باعث مصرف چندگانگی می شوند. افشار ادامه داد: در اثر چندگانگی زنان در معرض خطری جدی تر قرار می گیرند که افزایش خطر خیابانی شدن و از دست دادن حداقل مهارت های زندگی و حمایت خانواده است.

سخنگوی ستاد افزود: مسئله زنان معتاد خیابانی را با جدیت دنبال می کنیم و سیاست های نگهداری و دادن سرپناه را دنبال می کنیم تا این افراد را تحت پوشش قرار دهیم. در ایین. بخش زیادی از آیین نامه پوشش بیمه معتادین که اعتبار ۳۳میلیارد تومانی به آن داده شد به اعتیاد زنان اختصاص خواهیم داد تا این گروه مهم درمان شوند‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه