English

هشدار فوری؛ بیمارستانهای پایتخت به حالت آماده باش رفتند!

طی نامه ای رسمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیمارستان های تهران در آماده کامل قرار گرفتند، این در حالی است که شاخص کیفیت هوای در شرایط سالم قرار دارد.

هشدار فوری؛ بیمارستانهای پایتخت به حالت آماده باش رفتند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران طی نامه ای بیمارستان های زیر مجموعه خودشان را در راستای پذیرش بیماران احتمالی بر اثر آلودگی هوای هوا در آماده باش قرار داده است.

این در حالی است که محیط زیست شاخص کیفیت هوای امروز در شرایط سالم قرار دارد. در متن این نامه آمده است با احترام،  با عنایت به نامه شماره ۲۳۴۷۶/ص/۹۵ مورخ ۹۵/۴/۲۱ معاونت محترم بهداشتی با موضوع آلودگی هوای شهر تهران در روز  دوشنبه مورخ ۹۵/۴/۲۱ و تداوم آن در روزهای آتی مقتضی است دستور فرمائید آن مرکز آمادگی پذیرش بیماران احتمالی را داشته باشند.

*هوای امروز تهرام سالم است

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره شاخص کیفیت هوای گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز، در شرایط سالم قرار گرفته است. وی در ادامه با بیان این مطلب که میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون ۹۷، ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون ۷۲، دی اکسید گوگرد۲۲، دی اکسید نیتروژن ۷۱، ازن ۳۱ و منواکسید کربن به ۳۹ رسیده است، گفت: سازمان هواشناسی برای امروز و فردای پایتخت گرد و غبار پیش بینی کرده است که برآن اساس احتمال ناسالم بودن شاخص کیفیت هوا برای گروه های حساس وجود دارد.

* پیش بینی گردو خاک و کاهش دید افقی در جنوب تهران طی امروز و فردا

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسرسع سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت هوای پایتخت گفت:  براساس نقشه های پیشیابی هواشناسی، با نفوذ هوای خنک و شمالی شدن جریانات  روی سواحل شمالی و همراهی آن با شرایط ناپایدار جوی، ضمن کاهش نسبی دما در استان های واقع در نوارشمالی کشور و ارتفاعات شمالی البرز، روزهایسه شنبه و چهارشنبه در استان های ساحلی خزر، بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه دریای خزر نیز طی همین مدت مواج است، گفت: همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای استانهای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و امروز بعدازظهر برای استان اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گردوخاک و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان های قم، سمنان، مرکزی، جنوب تهران، البرز، قزوین واصفهان، باد نسبتا شدید و گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود. امروز برای استانهای، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و به تدریج استان بوشهر گردوغبار پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه