English

۷۵ هزار عروس خانم در نوبت جهیزیه / درخواست از مردم برای پیوستن به کمپین آئینه و شمعدون

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یکی از اقدامات کمیته امداد، تامین جهیزیه برای این نوعروسان است، اما به دلیل منابع محدود، نیاز به ورود گروه‌های مردم نهاد و خیریه‌ها برای فراهم کردن جهیزیه وجود دارد.

۷۵ هزار عروس خانم در نوبت جهیزیه / درخواست از مردم برای پیوستن به کمپین آئینه و شمعدون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رضا نوروزی مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ما منابع مالی برای تامین جهیزیه دختران کم داریم. البته در حال حاضر اعتبارات مربوط به این کار هم از بابت کمک‌های دولتی و مردمی دو برابر شده است به گونه‌ای که در سال جاری در مجموع منابع دولتی و مردمی ۱۶۰ میلیارد تومان بابت تامین جهیزیه دختران عقد کرده کمیته امداد امام خمینی(ره) صرف می‌کنیم. البته در حال حاضر ۷۵ هزار نفر از آنان در نوبت دریافت جهیزیه هستند. برای تامین بخشی از این جهیزیه، نیاز به مشارکت عمومی وجود دارد و طرح آینه و شمعدون با تحقق این هدف نسبت به تامین کمک هزینه جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس طراحی و عملیاتی شده است.

مجری طرح آینه و شمعدون گفت: طرح آینه شمعدون طرحی است با هدف تامین جهیزیه ۷۵۰۰۰ نوعروس نیازمند که شروع زندگی مشترکشان به دلیل تامین نشدن جهیزیه به تعویق افتاده و تلاش این است که در این طرح ملی توجه مردم را به این سمت جلب شود که کمک کننده برای شروع یک زندگی باشند.

علیرضا نائینی هم در این گفتگو گفت: بیش از ۵۰ مرکز در این طرح مشارکت می‌کنند که برخی از آن‌ها خیرینی مانند مجمع خیرین ازدواج و برخی دیگر مجموعه‌های حاکمیتی مانند بسیج اصناف و کانون‌های مساجد در سراسر کشور هستند.

نایینی در پاسخ به این سوال که لوگوی نهادهای مختلف در تبلیغات طرح این سوال را ایجاد می‌کند که نسبت این نهادها با طرح چیست؟ گفت: طرح آینه شمعدون یک طرح ملی و مردمی است. متعلق به هیچ نهادی نیست و هیچ نهادی نمی‌تواند خود را مدعی و متولی آن معرفی کند. آینه شمعدون با همکاری و هماهنگی کمیته امداد پیش می‌رود و گروه‌های مردمی ستاد مرکزی را تشکیل داده‌اند.

وی توضیح داد: اما از ظرفیت‌های حاکمیتی استفاده می‌کند. لذا آرم آن نهاد در پای طرح درج می‌شود. مثلا برای بحثتراکت و تبلیغ در سراسر کشور رابطین کانون مساجد کشور زحمت می کشند و لوگوی کانون مساجد درج می‌شود، یا فضاهای دیگر که وجود دارد.

استقبال از تبلیغات محیطی برای مشارکت اجتماعی

محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران هم با بیان این مطلب که از تبلیغات محیطی و شهری که باعثافزایش مشارکت اجتماعی شود استقبال می‌کنیم، گفت: یکی از اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری این است که ابزارهای خود را برای مشارکت اجتماعی مصرف کند.

وی با استقبال از تبلیغات شهری با موضوع تامین جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: چه چیزی بهتر از این که مدیریت شهری به جای تبلیغاتی که به صورت کلان هدف آن ها مصرف گرایی است، مردم را به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه تشویق کند؟

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دعوت شهروندان به مشارکت‌های اجتماعی، فعالیت‌های خیریه و به ویژه کمک هزینه جهیزیه بسیار قابل تقدیر است و و در واقع شهرداری باید خود نیز در این اقدامات با چنین تبلیغات محیطی سهیم شود.

وی تاکید کرد: این نوع تبلیغات در سطح شهر و مترو فارغ از اینکه حامیان طرح چه نهادهایی هستند، عملی شایسته است و ما از اینکه شهرداری سهم تبلیغات محیطی خود را به مشارکت‌های اجتماعی و حل مشکلات مردمی اختصاص دهد، استقبال می‌کنیم.

پیرهادی در پاسخ به سوالی درباره میزان تاثیرگذاری این تبلیغات بر حضور مردم در فعالیت‌های خیریه می‌گوید: قطعا این تبلیغات تاثیرگذاری قابل توجهی بر مردم خواهد داشت، همان گونه که پیش از این نیز این تاثیرگذاری را مشاهده کرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: اولین اثرگذاری آن تلنگری است که به شهروندانی می‌زند که دچار روزمرگی زندگی شده‌اند و درگیر مسائل آن. این تنگر سوالی ایجاد می‌کند که نسبت به هم نوع خود دغدغه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از دیدن این تبلیغات و دعوت به کار خیر بسیار لذت بردم به ویژه اینکه دیدم شهرداری تهران به جای تبلیغ بر مواد مصرف و دعوت به مصرف گرایی، مردم را به کار خیری به این زیبایی دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: چنین اقداماتی به عقیده من همگرایی بین مردم جامعه ایجاد می‌کند و حس کم به هم‌نوع را در آن‌ها بیدارتر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه