English

آزادی زندانی محکوم به قصاص در زندان رجائی شهر / مرخصی ۳۱۸نفر از مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

در روزهای اخر ماه مبارک رمضان حال و هوای زندان‌های استان تهران هم تغییر کرده است و از اکثر ندامتگاه ها و بازداشتگاه ها خبر مرخصی، بخشش و عفو می شنویم.

آزادی زندانی محکوم به قصاص در زندان رجائی شهر / مرخصی ۳۱۸نفر از مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ماه رمضان به پایان رسد و در این مدت در زندان های تهران برنامه های فرهنگی و تربیتی بسیاری برگزار شد. در این روزها خبرهای خوبی مبنی بر آزادی، عفو و بخشش مددجویان از برخی زندان‌ها می‌رسد که یکی از مهمترین آنها آزادی زندانی محکوم به قصاص در زندان رجائی شهر است. طبق گفته محمد مردانی مدیر این زندان با کوشش و همت واحد مددکاری زندان ، یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از مرگ رهائی یافت . وی در این مورد افزود : زندانی ب.ا که از دی ماه سال ۸۸ به جرم قتل عمد تا کنون در زندان بسر می‌برد، با همت عوامل مددکاری و کمک خیرین، پس از قریب به ۷ سال حبس ، مورد بخشش اولیای مقتول قرارگرفت. مردانی اظهار داشت: مددکاران زندان با اتکاء به عنایات الهی، تلاش‌ها و مذاکرات فراوان موفق به اخذ رضایت بی قید وشرط از خانواده مقتول شده و زندانی را از قصاص نجات دادند.

آزادی۴۲مددجو در ندامتگاه شهرری

چندی پیش با دستور ریاست قوه قضاییه در بخشنامه‌ای ۴۲ نفر از مددجویان ندامتگاه شهرری از مرخصی متصل به آزادی بهره مند شدند. مدیر این ندامتگاه در این مورد گفت: به منظور کاهش آسیب های ناشی از دوران حبس طی بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر وعید سعید فطر ۴۲ نفر از مددجویان آزاد شدند. رحمانی اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر برای جبران راه خطا و اشتباه گذشته بود که می توان با انتخاب مسیری جدید و متفاوت از گذشته فرصت باقیمانده عمر را غنیمت شمرده و از مسیر بی سرانجام ارتکاب جرم به زندگانی سعادتمندانه معنوی برگشت. وی افزود: رافت اسلامی نظام همواره همیشه متوجه مددجویان زندان کشور بوده از آنان خواست تا ازآزادی به دست آمده به بهترین نحو جهت نعالی خود و جامعه بهره ببرند.

پرچم متبرک به بارگاه حرم اباعبدالله و حضرت ابوالفضل(ع) در ندامتگاه دماوند

بر اساس این گزارش در ندامتگاه دماوند عطر دلنشین پرچم متبرک شده به حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) پیچید. در مراسمی که باحضور روحانی اعزامی از سوی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دماوند برای مددجویان این ندامتگاه برگزار شد، پرچم متبرک شده به حرم اباعبداله(ع) و حضرت اباالفضل(ع) در سالن اندرزگاه گردانده شد.

مرخصی۳۱۸نفر از مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

در ندامتگاه تهران بزرگ هم اخبار خوشحال کننده ای منتشر شد. طبق اعلام معاون قضایی و اجرای احکام ندامتگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضاییه به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده‌های خود و به منظوررسیدن به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و خانواده های آنها به مددجویان واجد شرایط مرخصی کوتاه مدت و نیز مرخصی منجر به آزادی تعلق گرفت. ولیپور گفت: شورای طبقه بندی زندان پس از بررسی تعداد ۱۵۶۲فقره پرونده مددجویان واجد شرایط به منظور بهره‌مند شدن از فیوضات معنوی لیالی قدر طی هماهنگی با مراجع قضایی ذیربط بالاخص قضات دایره نظارت بر زندان پس از اخذ تامین لازم تعداد ۱۴۹ نفر از مددجویان به مرخصی کوتاه مدت ۱۵ روزه و تعداد ۱۶۹ نفر نیز تا کنون به مرخصی منجر به آزادی(اتمام محکومیت) اعزام شده اند. سایر مددجویان واجد شرایط در حال طی مراحل قانونی جهت بهره مندی از امتیازات مفاد بخشنامه فوق هستند

.طرح مشترک اداره اوقاف با ندامتگاه تهران بزرگ

بر اساس این گزارش در طول ماه رمضان درمجتمع ندامتگاه تهران بزرگ با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران طرح بزرگ جزء خوانی قرآن کریم با حضور سه حافظ از اداره اوقاف شهر ری برگزار شد. این طرح که با همکاری وزارت ارشاد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی در مساجد، پادگان‌ها، موسسات دولتی و مراکز عمومی در ماه مبارک رمضان انجام شد، برای اولین بار در سطح زندان‌های استان تهران و در مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ برگزار شد. در این طرح به مددجویان آموزش حفظ موضوعی، فصیح خوانی، روانخوانی، قرائت، درک مفاهیم داده شد که مورد استقبال هم قرار گرفت.

آزادی۱۸مددجو ندامتگاه ورامین

در آستانه عید سعید فطر علیشپور دادستان، صادقی فرماندار، اکبرلو مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان، محسن وند رییس ادارۀ ارشاد و محمد زاده مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت در ندامتگاه ورامین حضور پیدا کردند و از محل اسکان و اشتغال مددجویان بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با آنها گفتگو کردند. در این بازدید در جلسه ای به حل و فصل مباحث مربوطه پرداخته شد که نهایتا ۶۰۰میلیون ریال از محل مشارکت های اجتماعی در قالب گلریزان به آزادی مددجویان واجد شرایط تخصیص داده شد که پس از بررسی پرونده های قضایی مددجویان مالی فاقد حبس، تعداد ۱۸ نفر از زندانیان سرپرست خانواده واجد شرایط، آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه