English

تهران مقصد قاچاق است / با کسبه بازار مروی تعامل کردیم

دبیرکمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: اگرچه استان تهران مبدا قاچاق نیست اما مقصد قاچاق است و استان های دیگر را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

تهران مقصد قاچاق است / با کسبه بازار مروی تعامل کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی‌اکبر پوراحمدنژاد در مورد مبارزه با قاچاق کالا در شهر تهران گفت: با توجه به اینکه سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در عملیات‌های خاص تمامی مبادی ورودی شهر تهران را مورد بازرسی و رصد قرار می دهد، بازخورد باز توزیع قاچاق کالا از استان تهران به سایر استان ها باعثشد که ما به این فکر بیافتیم اگرچه استان تهران مبدا قاچاق نیست اما مقصد قاچاق است و استان های دیگر را مورد آزار و اذیت قرار می دهد. در این مورد با سازمان تعزیرات حکومتی و کلیه دستگاه های عضو کمیسیون طرحی را آماده کردیم.

دبیرکمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به طرح مشترک با سازمان تعزیرات در بازار مروی گفت: قانون هرگونه حمل، نگهداری و فروش کالای قاچاق را جرم می داند و به همین منظور برنامه ریزی ها برای ورود به بازار تهران آماده شد و از ۱۲ تیرماه به طور رسمی این کار را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: این طرح به فاصله اطلاع رسانی به بازاریان و کسبه بازار انجام شد و سه هفته قبل از شروع طرح به مناطق مورد نظر آمدیم و در مورد غیرقانونی بودن کالاها به این اصناف اطلاع رسانی کردیم. به این کسبه اطلاع رسانی در نگاه ارشادی دادیم و به آنها اعلام کردیم که اجناس فروشی شان غیر قانونی و کالای قاچاق است و در این مورد نقض قانون شده است.

پوراحمدنژاد افزود: اتحادیه مغازه داران بازار مروی به ما قول دادند که با شروع طرح از شنبه شاهد بودیم که کالاهای قاچاق در اکثر مغازه ها جمع آوری شده است. ما در فرصتی که به اتحادیه دادیم قرار بر این شد که کالاهای قاچاق توسط خود مغازه داران جمع آوری شود و فروش این کالاها در استان تهران ممنوع است کمااینکه در سایر استان‌ها هم غیرقانونی است.

وی ادامه داد: باز هم به این مغازه داران فرصت مجدد می دهیم اگرچه در قانون فرصتی در اختیار این افراد قرار داده نمی شود و قانون می گوید هرکسی که کالای قاچاق می فروشد مجرم است اما برای اینکه ریشه ای این مشکل را برطرف کنیم با مغازه دارن بازار مروی صحبت کردیم که کالاهای قاچاق را امحاء یا از بین ببرند و از این پس در این منطقه شاهد فروش کالای قاچاق نباشیم.

دبیرکمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: فضا در این طرح به صورت تعاملی است و ما قصد داریم بدون پیش آمدن مشکل کالاهای قاچاق جمع آوری یا امحاء شود و با اتحادیه در این مورد مذاکرات لازم را انجام داده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه