English

افزایش ۳۰ هزار تخت به هتل های پایتخت

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه در ایران تمامی هتل ها یک تا ۵ ستاره است، گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم که حداقل تا پایان سند چشم انداز حدود ۳۰ هزار تخت داشته باشیم.

افزایش ۳۰ هزار تخت به هتل های پایتخت

رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درمورد ویژگی های هتل ۷ ستاره اظهار داشت: هتل ۷ ستاره باید دارای ویژگی های خاص و منحصربه فرد داشته باشد.

وی با بیان اینکه هتل ۷ ستاره را نگاه های افراد تعیین می کند ادامه داد: در ایران تمامی هتل ها یک تا ۵ ستاره است، هتل های ۷ ستاره به صورت عادی قابل ارزیابی نیستند. یعنی هتلی که در مقایسه با دیگر هتل ها دارای ویژ گی خاصی باشد، ستاره دار می شود و این ویژگی دارای موقعیتی است که دیگر هتل‌ها قابل قیاس نیست و به لحاظ کیفی مشابه خود را ندارد.

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه هتل‌های ۵ ستاره که زنجیره ای در داخل یا خارج با یک برند وجود دارند دارای استانداردهای مشابهی هستند، تصریح کرد: اصالتا ما چیزی به عنوان هتل ۷ ستاره در دنیا نداریم.

خسروآبادی به کمبود تعداد هتل در شهر تهران اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم که حداقل تا پایان سند چشم انداز حدود ۳۰ هزار تخت داشته باشیم. در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ تخت وجود دارد و با این تعداد نیم توانم حدمات ارائه کنیم.

خسروآبادی با بیان اینکه ترانزیت بودن شهر تهران تاثیرات بسیار زیادی در حوزه گردشگری و جذب توریست دارد، مطرح کرد: با توجه به ترانزیت بودن پایتخت مقصد تفریحی شهر تهران خیلی قوی نیست.

با توجه به اینکه در سال گذشته اقداماتی از قبیل مرمت بناهای تاریخی و بافت های تاریخی در شهر تهرانن صورت گرفت، مطرح کرد: باید با ساماندهی بافت‌های تاریخی زمینه را برای جاذبه مسافران فراهم کنیم تا مسافرانی که در فرودگاه امام خمینی پیاده می‌شوند برای جاهای دیدنی تهران برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته جاهای دیدنی تهران برجستگی برای مسافران خارجی نداشت، گفت: با حمایتی که در بخش‌های مختلف مانند فرمانداری‌، شهرداری و دستگاه‌های مختلف در حال شکل گیری است میوانیم جاهای دیدنی و تفریحی تهران را توسعه و ساماندهی کنیم.

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران وقتی برنامه ها به صورت مرتب مانند برنامه های ایام نوروز اجرا شود به مرور زمان به تعداد مسافران در سال های اینده اضافه می شود، اظهار داشت: امسال تعداد مسافران نوروزی به دلیل رویکردهای خدماتی، فرهنگی و هنری در شهر تهران مانند اقامتگاه ها، کمپین، فعالیت‌های در موزه‌ها، جشن های برج آزادی و برج میلاد ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود. که این باعثمی شود موزه های مختلف شهر تهران رونق پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه