English

کمک ۱۰۰ میلیونی خیرین در ۲۵۰ ثانیه / وقتی «جناب خان» خیر می شود! / فتاح: خدایا چرا من مسئول کمیته امداد شدم؟

در همایش تجلیل از خیرین و حامیان(والی مهر) کمیته امداد امام خمینی(ره) با تشویق و حمایت جناب خان ۱۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای یکی از نیازمندان جمع آوری شد.

کمک ۱۰۰ میلیونی خیرین در ۲۵۰ ثانیه / وقتی «جناب خان» خیر می شود! / فتاح: خدایا چرا من مسئول کمیته امداد شدم؟

گروه جامعه خبرگزاری موج ؛ دیگر خبری از فستیوال ها و شوهای پر زرق و برق کمیته امداد نیست. به قول معروف کمی کیسه هزینه های روابط عمومی کمیته امداد سفت تر شده که شاید به دلیل روش مدیریتی و اخلاق فتاح رئیس جدید این سازمان مردمی باشد. به قول خود مهندس فتاح که می گوید: خدایا این چه مسئولیتی بود که بر گردن ما نهادی … تالار بزرگ سازمان حج و زیارت شنبه شب میزبان خیرین، حامیان ایتام و مدیران موسسات خیریه بود که به دعوت از کمیته امداد امام خمینی(ره) گرد هم جمع شده بودند. صندلی های جلو به جای مدیران در سایه محل جلوس خانواده شهدای مدافع حرم، خیرین و هنرمندان خیراندیش بود که کمتر در همایش ها مشاهده شده است. اندیشه، تفکر و نگاه خیرخواهانه میهمانان فضای سالن را مملو از انرژی و معنویت کرده بود. هر چند جای بسیاری از مسئولان، مدیران و نهادهای مرتبط با ایتام و زنان بی سرپرست خالی بود اما همین هم جای شکر داشت که یک شب مردم برای خودشان کف بزنند! سخنرانی پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کمی خارج از اصول سخنرانی های معمول شد. از کم کاری مدیران در طول این سالها سخن گفت. بیان چند خاطره کوتاه سکوت را در سالن حکم فرما کرد. از وضعیت خانواده های فقیری گفت که در اوج فقر معنویت و ارتباط با خدا را از دست نمی دهند. رئیس کمیته امداد روایت کرد: در یکی از شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۱۲ شب به خانه زنی بی سرپرست رفتیم که وضع مالی خوبی نداشت. اصلا وضعی نداشت و جای حرف زدن نبود. خواستیم به سرعت اقدام کنیم که تنها دختر این خانواده گفت: نیازی نداریم. همینکه آمدید ممنون هستم. وقتی خداحافظی کردیم و از درب خانه بیرون آمدیم دختر آرام به من گفت: خواب دیدم که رسول خدا وعده بهشت به من داده و حالا تو آمده ای وعده دنیا به من می دهی؟ … دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. فتاح از خانواده دیگری گفت که یک مادر و چند فرزند زندگی اسفباری داشتند. در میان صحبت خنده بر لبانشان بود. گفتیم: برای چه خوشحال هستید؟ گفتند مادر پاسپورت گرفته است! گفتم: با این همه فقر و اینکه حتی نان شب ندارید مگر می شود؟ گفتند: کل دارایی ما ۴۰ هزار تومان بود برای مادر پاسپورت گرفتیم. می خواهد برود کربلا…! گفتم: مادر جان کربلا هزینه دارد … گفت: می گویند اربعین پیاده می توانی بروی… می گویند: کل مسیر نذورات می دهند … می گویند حتی جای استراحت هم صلواتی است. پس می توانم برم! رئیس کمیته امداد گفت: همین موجب شد تا کاروان کربلا را راه اندازی کنیم و ۲۰ هزار نفر را راهی کربلا کردیم.

پرویز فتاح در مراسم اهدای نشان والی مهر به خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از وقتی مسئولیت گرفتم بیچاره شده ام چرا که به وادی بلا آمده ایم. تعداد ۹۲۰ هزار خیر پیش از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم اما در طول این ماه مبارک ۷۰ هزار خیر نیز به مجموعه کمیته امداد اضافه شده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خطاب به مسئولین کشور تاکید کرد: آقایان اوضاع باید تغییر کند، این مردمداری نیست که منطقه ای همانند ما به این شدت محرومیت داشته باشد.

وی بیان کرد: اقتصاد کشور نباید فقرآفرین باشد، امیدواریم اوضاع اقتصادی آنقدر بهتر شود که فقر به حداقل برسد. تورم و رکود، مخصوص این دولت نیست و همیشه بوده است اما باید برای زدودن فقر تورم و رکود را از اقتصاد کشور برداریم. باید آنقدر وضعیت اقتصادی کشور خوب باشد که ما به نیازمندانی که تعداد آنان حداقلی باشد کمک کنیم.

در ادامه این مراسم چند مستند از وضعیت چند خانواده مستضعف پخش شد که در یکی از مستند ها پسرکی مجبور بود کار کند تا اجاره خانه مادر را تامین کرده و خرج خانواده را هم تامین کند. پس از سخنرانی فتاح و پخش مستند مراسم اهدای لوح و تقدیر از حامیان کمیته امداد آغاز شد اما میهمان ویژه این مراسم همگان را متعجب و البته خوشحال کرد! جناب خااااان…! عروسک خوشنام برنامه تلویزیونی خندوانه این بار نه به عنوان جناب خان عاشق بلکه بعنوان یک خیر نقش آفرینی می کرد. بعد از کلی اجرای برنامه های شاد و دست و آواز جناب خان در اقدامی جالب اقدام به مراسم گلریزان کرد تا پسرک داخل مستند صاحبخانه شود. با کمک جناب خان و خیرین داخل سالن از یک میلیون تا ۲۸ میلیون تومان مبلغ ۱۰۰ میلیون جمع آوری شد تا برای این خانواده خانه ای خریداری شده و پسرک قصه هم به درس و تحصیل بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه