English

سید امیرمحسن ضیائی خبر داد:

هلال احمر ایران، مرکز لجستیک عملیات های امدادی در خاورمیانه

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ در تهران با اشاره به سرمایه ایران در زمینه شبکه راه‌های هوایی، دریایی و… تاکید کرد: تصمیم داریم جمعیت هلال احمر ایران را با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، به عنوان مرکز لجستیک عملیات‌های امدادی در منطقه خاورمیانه مطرح و معرفی کنیم.

هلال احمر ایران، مرکز لجستیک عملیات های امدادی در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری موج،  سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با اولیویه مارتین؛ رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران با بیان اینکه روابط میان جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ همیشه نزدیک بوده، ابراز امیدواری کرد: این روابط بیش از پیش تقویت شود؛ چراکه همکاری هلال احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، نمونه‌ای از یک همکاری بسیار خوب در سطح نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و ما برای داشتن یک نهضت بسیار قوی تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم و تصمیم داریم صدای نهضت را نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه و جهان تقویت کنیم. ضیائی با اشاره به اینکه در زمینه بهداشت، تجارب و اطلاعات بسیار زیادی در کشور و همچنین در جمعیت هلال احمر ایران وجود دارد، تاکید کرد: در جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می توانیم همکاری دو جانبه را در زمینه مسائل بهداشتی گسترش داده و تقویت کنیم. وی همچنین با بیان اینکه هلال احمر ایران در زمینه حقوق بشردوستانه فعالیت‌های زیادی دارد و به زودی کنفرانس بین المللی حقوق بشردوستانه در ایران برگزار می‌شود، برگزاری این کنفرانس را بهترین فرصت برای تبادل تجربیات و اطلاعات مشترک دانست و عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این کنفرانس، آماده برگزاری جلسات بیشتر و همکاری های نزدیکتر با کمیته بین المللی صلیب سرخ هستیم.

 

*عملکرد ایده‌آل فعالیت هلال احمر ایران در سطح بین‌المللی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: فعالیت هلال احمر ایران در سطح بین المللی بسیار ایده آل است و با داشتن بیش از ۵۰۰ متخصص در زمینه‌های بهداشتی می‌تواند در ماموریت های بین المللی حضوری موثر داشته باشد. ضیائی همچنین با بیان اینکه برنامه ۱۰ ساله استراتژیک هلال احمر ایران نهایی نشده است، تاکید کرد: در این برنامه حضور خود در سطح بین الملل را مورد بازبینی قرار داده ایم و تصمیم داریم موضع هلال احمر ایران را از ارائه کننده مسائل بهداشتی ساده به سمت مسائل کلی‌تر همچون محیط زیست تغییر دهیم و بنابراین حضوری تاثیرگذار در منطقه و جهان داشته باشیم. مواردی همچون آموزش، تبادل تجربیات و … در برنامه‌ریزی‌های هلال احمر مورد توجه ویژه است و بخش تحقیق و بررسی جمعیت، این مسئله را در نظر دارد که فعالیت‌های نو و مبتکرانه را در برنامه‌های آتی جمعیت لحاظ کند.

 

*همکاری کمیته صلیب سرخ با هلال احمر ایران توسعه می‌یابد

اولیویر مارتین، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران نیز در این دیدار گفت: در سال ۲۰۱۷ توافقات قبلی با هلال احمر ایران، بازبینی و مجددا امضا می‌شود. ما مایلیم بعد از یک بازبینی کلی، در زمینه‌های مختلف همکاری گسترده ای با جمعیت هلال احمر ایران داشته باشیم. وی با اشاره به ضرورت هدف‌گذاری در برنامه‌ریزی‌های آینده گفت: جمعیت هلال احمر ایران در زمینه خدمات بهداشتی بسیار قوی عمل کرده است. بنابراین مایلیم همکاری خود را در این زمینه تقویت کنیم.

 

*تقویت بخش حمایت‌های روانی در منطقه با کمک هلال احمر ایران

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران به فعالیت‌های موثر و تجربه بالای هلال احمر ایران در زمینه خدمات توانبخشی اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم هلال احمر ایران را به عنوان مرکز آموزش خدمات توانبخشی منطقه مطرح و همچنین بحثحمایت‌های روانی را که بخشی از خدمات بهداشتی است با کمک جمعیت هلال احمر ایران در کمیته فعال کنیم. مارتین در ادامه اظهار کرد: موضوع مهم دیگر که هلال احمر ایران در آن تجربه و فعالیت بسیار بالایی دارد، حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که با وجود چالش‌های منطقه، اشاعه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بسیار مفید خواهد بود.

 

*ضرورت حضور حداکثری نیروهای هلال احمر ایران در عملیات‌های بین‌المللی

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در تهران همچنین با اشاره به سرمایه خوب جمعیت هلال احمر ایران در زمینه شبکه راه‌های هوایی، دریایی و ...تاکید کرد: تصمیم داریم جمعیت هلال احمر ایران را با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، به عنوان مرکز لجستیک عملیات‌های امدادی در منطقه خاورمیانه مطرح و معرفی کنیم و در حال حاضر با توجه به رفع تحریم‌های ایران، شرایط برای دستیابی به این هدف مهیا شده است. بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مارتین در ادامه تصریح کرد: برای اولین گام لازم است تمام متخصصان ایرانی در این زمینه را انتخاب کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم و با نزدیک کردن متخصصان ایرانی به نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، جایگاه هلال احمر ایران را در منطقه ارتقا داده و به اهداف مورد نظر خود دست یابیم. وی با اشاره به شرایط فعلی منطقه و جنگ و تخاصمات در عراق، سوریه و... گفت: برای رسیدگی به آسیب‌های مردم این کشورها و برطرف کردن مشکلات بیشمار این افراد، جمعیت هلال احمر ایران از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تمایل دارد با توجه به درگیری‌های منطقه از هلال احمر ایران کمک بگیرد، همچنین در عملیات‌های بین‌المللی، نیروهای هلال احمر ایران را به کار گرفته و از پشتیبانی و مدیریت آنها استفاده بیشتری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی