English

شهرداری تهران ریز هزینه های شهر آفتاب را به شورا نداد!

وی با انتقاد از شهردارى در مورد ارائه ریز هزینه‌های شهر آفتاب تصریح کرد: مهلت ۴ ماه به اتمام رسیده است و هنوز شهردارى ریز هزینه شهر آفتاب را به شوراى شهر نداده است در صورتیکه می‌گویند آماده است

شهرداری تهران ریز هزینه های شهر آفتاب را به شورا نداد!

به گزارش سارا حبیب الهی خبرنگار خبرگزاری موج، دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر با ١۵دقیقه تاخیر شروع شد. مهدی چمران در آغاز دویست و هفتادمین جلسه شورا ضمن ذکر وقایع تاریخی هفته با اشاره به موضوع فیش های حقوقی غیر متعارف گفت: در برخورد با این موضوع نباید به گونه ای رفتار شود که اعتماد عمومی سلب شود و یا خدشه دار گردد.

وی ادامه داد: ما مدیران صادقی داریم که نمونه اش آقای شیبانی هستند ، ایشان فردی است که نه در مجلس و نه در شورا هیچ حقوقی نگرفتن و حقوقشان را برای ساخت بیمارستان حضرت زینب هدیه کردند، فردی که ساده زیست بوده و یک اسوه به تمام معنا است. شخصی که در برابر آن همه مبارزه علیه رژیم ستم شاهی هیچ نخواستند.

چمران افزود: این شیوه بدی است که همه مدیران نظام را تخریب می کنند چرا که همه اینگونه نیستند. البته باید بر اساس قانون رفتار کرد و همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند باید به سرعت به این موضوع رسیدگی شود.

چمران همچنین گفت : یک نکته را از یاد نبریم و آن برکتی است که خداوند به مال می دهد ،اگر کسی بر اساس قانون و شرع درآمدی داشته باشد آن درآمد برکت دارد و این حقوق های ۲۴۰ میلیونی مطمئن باشید که برکتی ندارد در حالی که حقوق یک کارگر زحمت کش بدون شک دارای برکات فراوان است.

وی در ادامه افزود: ما از ارائه لیست اموال استقبال می کنیم و مطابق دوره دوم شورا هر کس که مایل است دفترچه های قوه قضاییه که برگه های رسمی هستند را برای ارائه اموال خود پرکند.

چمران در ادامه اظهار داشت: روز ۶ تیر مصادف است با سوء قصد به مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ و در مسجد خیابان فلاح که هنگام سخنرانی ایشان صورت گرفت ، آن روز را همه به خاطر داریم که سوء قصد به ایشان شد اما خداوند می خواست که ایشان ذخیره روزهای سخت انقلاب باشند و ایشان را برای ملت ما نگاه داشتند. ۶ تیر ماه همچنین مصادف است با سالروز قیام مردم تبریز به سردمداری ستار خان و باقر خان در سال ۱۲۸۷ قمری و نیز این روز مصادف است با فتح مکه و همچنین روز جهانی مبارزه با مواد مخدر .

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به سالروز هفتم تیر اشاره کرد و گفت: روز هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی هم می باشد که به همراه ۷۲ تن از یارانشان در سال ۱۳۶۰ بعد از نماز مغرب و عشا در یک انفجار تروریستی به شهادت رسیدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین فرا رسیدن روز قوه قضاییه و نیز هفته قوه قضاییه را به ریاست محترم این قوه و فعالان در این عرصه تبریک گفت.

چمران همچنین با اشاره به حادثه دلخراش کشته شدن چند تن از سربازان ،این حادثه را یک واقعه دلخراش توصیف کرد و درگذشت آنان را تسلیت گفت .

اقبال شاکرى در تذکر پیش از دستور گفت:  بعد از ١٢سال کار مداوم سازمان پیشگیرى مدیریت بحران در تاریخ دوم تیر توانستند نقشه های پهناى گسل را در نقشه های تهران تصویبه ابلاغ کنند. تمام پلاک هایى که در پهنه گسلى تهران وجود دارد نزدیکى آن نسبت به پهنه گسلى مشخص مى شود که باید برای مجوز ساخت و ساز رعایت کنیم. در روز گذشته گردهمایى به مناسبت ٢١ رمضان در میدان امام حسین رخ داد.

این گردهمایى با اعلام پیامک موجب حضور ده ها هزار نفر شد. اگر مى خواهیم فرزندانمان عاقبت بخیر شوند و از شبکه های مجازى در امان باشند به این جلسات کمک کنیم.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: اگر می‌خواهیم توطئه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان را خنثی کنیم، باید به این مجالس کمک کنیم نه اینکه مسوولان هیات‌ها برای گرفتن یک بلندگو ساعت‌ها پشت در اتاق مسوولان معطل بمانند.

احمد حکیمی‌پور در تذکر پیش از دستور خود در دویست‌ و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر تهران اظهار داشت: شورای شهر به طور ویژه ۲۰۰ میلیارد تومان به نمایشگاه شهر آفتاب کمک کرده است و قرار شد ریز هزینه‌ها و اعداد و ارقام هزینه‌کرد این پروژه اعلام شود اما هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با انتقاد از شهردارى در مورد ارائه ریز هزینه‌های شهر آفتاب تصریح کرد: مهلت ۴ ماه به اتمام رسیده است و هنوز شهردارى ریز هزینه شهر آفتاب را به شوراى شهر نداده است در صورتیکه می‌گویند آماده است، در این خصوص تذکر کتبی به شهردارى داده شده است.

حکیمى پور درباره لزوم تعیین دقیق میزان بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح کرد: من به هیات رییسه تذکر دادم که با حضور قالیباف میزان بدهی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین تکلیف شود. وی با پیشنهاد به مطرح کردن فیش حقوقى اعضاى شوراى شهر و مدیریت شهردارى گفت: اعداد مختلفی درباره میزان بدهی شهرداری بیان می‌شود، این جریان مردمى است که بهتر است از این جریان استقبال و پیش‌دستی کنیم و حقوق مدیران شهری را اعلام کنیم.

امروز قرار بود در جلسه ٢٧١شوراى شهر محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی مسائل مربوط به عبور خطوط راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران در صحن شورا حضور پیدا کند که به دلیل حضور در مراسم تشییع جنازه علی دادمان، در این جلسه شورای شهر حضور نیافت و بررسی مسائل خطوط راه‌آهن به هفته بعد موکول شد.

امروز بعد از گذشت دقایقی پس از قرائت قرآن مهدى چمران جلسه شورا را به منظور شرکت در مراسم تشییع جنازه على دادمان ترک کرد و اداره جلسه را به دست طلایى سپرد. در جلسه شورای شهر تهران امروز یک فوریت لایحه واگذاری ۶۰ درصد از سهام فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب که از سوی شهرداری تهران برای بررسی به صحن غیرعلنی شورای شهر تهران آورده شده بود، رأی نیاورد.

بر همین اساس این لایحه به صورت عادی در نوبت رسیدگی قرار خواهد گرفت. بر اساس این لایحه، مقرر شده بوده که ۶۰ درصد سهام فروشگاه شهروند و نمایشگاه شهر آفتاب برای پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر پرداخت شود. امروز اشک اعضاى شوراى شهر در صحن شورا با به نمایش گذاشتن کلیپ خانواده مدافعان حرم جارى شد. در حین نمایش، سه تن از اعضاى شورا عباس جدیدى، طلایى و پیرهادى بغضشان گریبان گیر اشکهای چشمشان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی