English

مونسان درخواست کرد

توقف ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم کاخ گلستان

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای پیگیری نسبت به تخلف ساخت و ساز در حریم مجموعه جهانی کاخ گلستان از بازار ناصر خسرو بازدید کرد و گفت: از دادستانی درخواست می‌کنیم به این موضوع ورود و ساخت‌وساز را متوقف کند.

توقف ساخت و ساز های غیر مجاز  در حریم کاخ گلستان

به گزارش خبرگزاری موج ، علی اصغر مونسان حضور در بازار ناصر خسرو و حریم کاخ جهانی گلستان از تخلفی نسبت به ساخت و ساز در حریم این مجموعه جهانی یونسکو بازدید به عمل آورد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده 10 روز پیش متوجه این ساخت وساز شدم و کار حقوقی را برای جلوگیری از تخلفات این ساخت و ساز شروع کردیم.

وی ادامه داد: این ساخت و ساز در چند وجه دچار تخلف شده است از جمله در ارتفاع و همچنین حریم کاخ جهانی گلستان را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با دادستان تهران بیان داشت: متاسفانه به بنده اعلام کرده بودند که جلوی ساخت و ساز گرفته شده است ولی هم اکنون مشاهده می‌کنیم که ساخت وساز ادامه دارد و در دیدار با آقای جعفری دولت آبادی که فردا صورت می‌پذیرد درخواست می‌کنیم تا این ساخت و ساز متوقف شود.

مونسان ادامه داد: ساخت وساز در حریم کاخ جهانی یونسکو خارج از قواعد سازمانی میراث فرهنگی بوده و تخلف است و انتظار داشتیم شهرداری نیز این ساخت و ساز را متوقف می‌کرد که متاسفانه اینگونه نبوده است.

وی در تشریح چگونگی ارائه مجوز برای چنین ساخت وسازی در حریم کاخ جهانی گلستان توضیح داد: این موضوع به سال 95 برمی‌گردد که هم اداره کل میراث فرهنگی تهران و همچنین شهرداری منطقه 12 باید برای دادن چنین مجوز پاسخگو باشند و در این راستا معاون میراث فرهنگی کشور پیگیر این مشکلات خواهد بود.

همچنین در ادامه بازدید معاون رئیس جمهور از تخلف ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در توضیح بیشتری نسبت به تخلفات در این ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان عنوان کرد: ساخت و ساز از منظر ارتفاع دچار تخلف شده است؛ همچنین ساخت و ساز وارد کوچه شده است و این در حالی‌ست که طبق اسنادی که در کاخ گلستان موجود است این زمین‌ها اجاره کاخ گلستان بوده و فیش‌های آن نیز موجود است ولی مالک آن مدعی است که سند 6 دانگ دارد بنابراین باید سند 6 دانگ مالک با فیش‌های اجاره‌ای کاخ گلستان با هم مقایسه شود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی تهران و شهرداری منطقه 12 چند سال قبل مجوز چنین ساختوسازی را داده‌اند و این در شرایطی است که پس از ارائه مجوز توسط چنین نهادهایی باید در ستاد مرکزی سازمان میراث فرهنگی تایید نهایی گرفته می‌شد که این کار صورت نپذیرفته است و ما به صورت حقوقی پیگیر توقف این ساخت و ساز هستیم تا طبق ضوابط سازمان میراث فرهنگی این کار صورت پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه