English

سرهنگ کاظمی

صلاحیت فروشندگان اینترنتی باید احراز شود/۲۰ درصد جرایم کشور از بستر سایت هایی مانند دیوار رخ می دهد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام اینکه مردم قبل از خرید اینترنتی صلاحیت فروشنده را احراز نمی‌کنند، گفت: حتما باید صلاحیت این افراد احراز شود تا مردم با اطمینان کامل وجه مورد نظر را بپردازند.

صلاحیت فروشندگان اینترنتی باید احراز شود/20 درصد جرایم کشور از بستر سایت هایی مانند دیوار رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ تورج کاظمی دراین باره گفت: رشد فزاینده فضای مجازی در کشور و تبادل کالا در فضای مجازی اتفاق افتاده و به همین نسبت باید فرهنگ استفاده از این فضا آموزش داده می‌شد. مردم نکاتی را در معامله فیزیکی مد نظر قرار می‌دهند و حتی کالا را لمس کرده و از کیفیت آن با خبر می‌شوند ولی در فضای مجازی قبل از تحویل جنس، وجوه را می‌پردازند و این باعث آسیب به مردم می‌شود.

کاظمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اعلام اینکه مردم قبل از خرید اینترنتی صلاحیت فروشنده را احراز نمی‌کنند، گفت: حتما باید صلاحیت این افراد احراز شود تا مردم با اطمینان کامل وجه مورد نظر را بپردازند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجوز کسب و کارهای اینترنتی اجرایی نمی‌شود، گفت: متاسفانه ۲۰درصد جرایم کشور از بستری مثل سایت دیوار است و آسیب‌پذیر بودن این سایت‌ها موجب تبلیغ کلاهبرداران و متضرر شدن مردم می‌شود. اگر مدیران این سایت بصورت جزئی رصد کنند، می‌بینند یک شماره تلفن یکبار آگهی فروش خودرو، یکبار آگهی یخچال و بار دیگر آگهی فروش پرنده می‌گذارد؛ قطعا چنین فردی یک کلاهبردار است و باید سازوکاری برای برخورد با آن انجام شود.

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه مردم باید بدانند نماد اعتماد الکترونیکی یک مجوز نیست و تنها یک نشان است، گفت: این سایت ها باید مجوز بگیرند و متاسفانه به قانون عمل نمی شود.

وی افزود: «امروز نهادهای دولتی تخطی می کنند؛ آئین نامه نظام صنفی می گوید فعالیت صنفی نیازمند مجوز انجمن کسب و کارهای اینترنتی است ولی این افراد به ما معرفی نمی شود.»

الفت نسب با انتقاد از عملکرد دولت در این حوزه گفت: «نزدیک به ۸۲۰ مجوز اعطا شده و در این یکسال ۷۹۰ شکایت بدست ما رسیده که ۹۵درصد آن تلفنی حل شده است و در ادامه افراد را خواسته ایم و مصالحه صورت گرفته است.»

وی در حمایت سایت های دیوار و شیپور که به کسب و کار در کشور کمک کرده اند، خاطرنشان کرد: «کسب و کار اینترنتی در اتحادیه دارای مجوز است و افراد فروشنده در این حوزه، مالیات خود را نیز می پردازند.»

الفت نسب در واکنش به سخنان دیگر مهمان برنامه که سایت های خرید و فروش را مورد انتقاد قرار داد گفت: «فروش جنس دزدی در خیابان اتفاق نمی افتد؟ در راسته مولوی نیز افراد اجناس دزدی می فروشند!»

وی ادامه داد: «ما صبح تا شب در خدمت دوستان اماکن، آگاهی و فتا هستیم. به ما می گویند فلان تبلیغ دزدی است ولی این سخنان باید توجیه داشته باشد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه