English

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری خبر داد:

ظرفیت گرمخانه ها تا ۶ هزار نفر/ایجاد گرمخانه فصلی در هر منطقه شهری

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: ظرفیت گرمخانه ها را تا ۶ هزار نفر افزایش می دهیم.

ظرفیت گرمخانه ها تا ۶ هزار نفر/ایجاد گرمخانه فصلی در هر منطقه شهری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، نجم الدین محمدی در نشست خبری ساماندهی ناهنجاری های شهر را از جمله وظایف شهرداری ها دانست و گفت: ساماندهی  ناهنجاری ها در سطح شهر بر عهده شهرداری هاست و بر اساس میزان آسیب های اجتماعی و سرانه موجود باید فضای مناسب به اندازه آسیب دیدگان شهر مهیا کند.

وی خاطر نشان کرد: زیر ساخت های مناسب برای ساماندهی آسیل دیدگان ایجاد کنیم اما ساماندهی آسیب دیدگان بر عهده شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در رابطه با کارتن خواب ها باید در سطح شهر حضور داشته باشیم و یا از طریق اطلاعات مردمی و با کمک نیروهای خدمات شهری باید افراد را به فضاهای مناسب منتقل کنیم و به آنها خدمات دهیم.

محمدی تصریح کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به افراد بی خانمان است و برنامه هایی برای بهبود وضعیت و کیفیت داریم.

وی همچنین اعلام کرد: باید گرمخانه ها توسعه یابد و در دسترس افراد بی خانمان باشد و گشت های ما باید توسعه یابد و دغدغه ما پناه دادن به بی خانمان هاست و مردم هم بر اساس وظیفه انسانی این افراد بی پناه را به ما معرفی کنند تا آسیب نبینند.

مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد گرمخانه ها در تمام مناطق تهران خبر داد و گفت: در نظر داریم هر منطقه یک گرمخانه ۱۵۰ نفری فضای داشته باشد و بتوانیم ۶ هزار نفر را پوشش دهیم.

 

نهادهای حمایتی به موضوع بی خانمان ها ورود نمی کنند

محمدی در بخشی از سخنانش گفت: هم اکنون ۱۷ گرمخانه در سطح شهر برپا کردیم و به ۲ هزار نفر خدمت رسانی می کنیم همچنین در نظر داریم تا تعداد گرمخانه ها را به ۴۴ گرمخانه برسانیم.

وی به پر شدن گرمخانه های دائمی و شبانه روزی اشاره و عنوان کرد: هم اکنون افراد پیر و دارای انواع بیماری ها در گرمخانه ها به طور دائم مستقر شدند.

مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در هیچ قانونی شهرداری موظف به ترک اعتیاد و حرفه آموزی به کارتن خواب ها و معتادان نیست.

محمدی ادامه داد: نهادهای حمایتی باید این افراد را از گرمخانه ها شناسایی و مورد حمایت قرار دهند و ساماندهی کنند و لازم بود در این گرمخانه ها مددکاران خود را مستقر می کردند.

وی یادآور شد: موضوع ساماندهی افراد کارتن خواب و بی خانمان تکلیف قانونی شهرداری است اما نگهداری و ساماندهی آنها وظیفه ما نیست.

مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران در خصوص گرمخانه بهاران در دروازه غار و هرندی گفت: دو گرمخانه تا پایان ماه آماده می شود و تعداد گرمخانه های تهران به ۱۹ گرمخانه افزایش می یابد.

 

مداخله در مورد معتادان متجاهر جرم است

محمدی همچنین در مورد حمایت های اجتماعی مردم اظهار کرد: امروز مردم پذیرفتند که باید به آسیب دیدگان جامعه خدمات ارائه شود و نگران هستند که گرمخانه نباشد و افراد کارتن خواب در حمایت و امنیت باشند.

وی یادآور شد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا کارتن خواب ها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان رفاه اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به محل نشست خبری که در گرمخانه خاوران و خارج از شهر بود، تصریح کرد: دیگر نباید افراد آسیب دیده و کارتن خواب و معتادان را از جامعه طرد کرد بلکه باید مراکز حمایتی و مددکاری در دسترس آسیب دیدگان باشد.

محمدی به استفاده از مددکاران اجتماعی طراز اول دانشگاهی در ارائه خدمات به افراد آسیب دیده اشاره کرد و افزود: تمام شهر را تا کوچه و پس کوچه ها می شناسند و قانون از طریق ماده ۱۶ معتادان متجاهر را از وظایف ما خارج کرده و ما مجاز به مداخله در خصوص آنها نیستیم و برای ما جرم محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه