English

معصومه ابتکار تاکید کرد

حرکت در جهت کاهش خشونت ها دانش محور باشد/لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در انتظار تصویب قوه قضائیه

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: علاقمندیم حرکت در جهت کاهش خشونت ها دانش محور باشد.منتظر تصویب لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در قوه قضاییه هستیم؛ برخی جریانات این مسیرها را کند می کنند.

حرکت در جهت کاهش خشونت ها دانش محور باشد/لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در انتظار تصویب قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان افزود: لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در دولت بررسی شد اما چون ابعاد قضایی داشت به قوه قضاییه ارجاع داده شد. امیدواریم به زودی این لایحه که در قوه قضاییه است، از این قوه به دولت برگردانده شود و در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی اظهار داشت: امیدواریم در این نشست که با همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همکاری انجمن جامعه شناسی برگزار شده است، بتوانیم بحث تخصصی درباره موضوع مهم خشونت علیه زنان داشته باشیم.

ابتکار ادامه داد: علاقمندیم حرکت در جهت کاهش خشونت ها دانش محور باشد و بتوانیم درس هایی را از دیگر کشورها بیاموزیم و در میدان اجرا و عمل از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در این معاونت از چند زاویه به موضوع خشونت زنان پرداخته ایم؛ یک زاویه مسأله قانونی است که چند اتفاق حول آن در حال انجام است که یکی لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت است که در مجلس معطل مانده بود و اکنون در قوه قضاییه است و دیگری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان است که از صحن مجلس شورای اسلامی خارج شد و چون لایحه خوبی است و تعاریف دقیقی درباره خشونت علیه کودکان دارد، منتظر تصویب نهایی آن هستیم و ما هم آمادگی اجرای این قانون را داریم.

ابتکار تصریح کرد: سیاست هایی درباره مقابله با خشونت علیه زنان دنبال می کنیم که از جمله آن آموزش مهارت های زندگی، تغییر نگرش و اصلاح رفتار است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش توجه به مباحث مرتبط با مهارت های رفتاری و حقوقی برای دانش آموزان را در دستورکار داریم؛ زیرا این مهارت ها و بحث خودمراقبتی نیاز اساسی است و از این رو، این آموزش ها برای دانش آموزان و اولیا اجرا می شود. این آموزش ها به آگاهی بخشی و حس اعتماد به نفس کودکان می تواند کمک کند.

وی ادامه داد: دوره های مشابه با وزارت علوم، تشکل های دانشجویی و دانشجویان داریم، همچنین طرح ملی گفت و گو را در برنامه داریم که اکنون در ٣١ استان کشور شروع شده است. مسأله یابی و شناسایی آسیب ها در این طرح دیده شده که یکی از این مسائل اجتماعی موضوع بروز خشونت است.

ابتکار اظهار داشت: در اورژانس اجتماعی نیز به طور خاص به موضوع خشونت علیه زنان و دختران پرداخته شده است؛ در این راستا از ٢٨ اورژانس اجتماعی بازدید کرده ام و به نوعی سعی کردیم حامی اورژانس اجتماعی برای تقویت و آگاهی بخشی و بالاتر بردن کیفیت و سطح خدمات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از زنان زندانی نیز بازدیدهایی از زندان ها داشتیم تا بتوانیم تعداد زنان زندانی را کاهش دهیم حتی با قوه قضاییه کارهایی انجام داده ایم تا زنانی که فرزند دارد، مورد حمایت ویژه قرار بگیرند و رای باز داشته باشند و در منزل در کنار فرزندان تحت نظر باشند و مسأله مهدکودک در زندان ها را دنبال کردیم.

ابتکار به اجرای طرح ارمغان برای زنان زندانی با جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: این طرح همچنان دنبال می شود؛ در راستای این طرح از چهار زندان ارومیه، کرمان، مشهد و تبریز برای آشنایی بیشتر با مشکلات زنان زندانی بازدید شده است.

وی افزود: اکنون انجمن های علمی هم در حوزه خشونت علیه زنان نقش مهمی دارند که امیدواریم با همکاری همه گروه ها بتوانیم شاهد کاهش خشونت علیه بانوان باشیم.

ابتکار به اطلس ملی زن و خانواده هم اشاره کرد و گفت: این اطلس برای 196شاخص در استان ها تنظیم شده است و این پایه خوبی برای سیاست گذاران و محققان در حوزه زنان و خانواده است چون اطلاعات و آمار خوب در اختیار آنها قرار می دهد. از اطلاعات این اطلس برای تدوین برنامه های استانی استفاده خواهد شد.

ابتکار تصریح کرد: اکنون هر استان یک سند استانی وضعیت زنان و خانواده برای بهبود شرایط دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه