English

سیدحسن رسولی:

سه معاونت شهرداری اضافه است/قائم مقام و مشاور در شهرداری حذف می شود

خزانه دار شورای شهر اظهار کرد: سه معاونت شهرداری اضافه است و پست های قائم مقام، جانشین و مشاور در شهرداری حذف می شود.

سه معاونت شهرداری اضافه است/قائم مقام و مشاور در شهرداری حذف می شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج، سیدحسن رسولی صبح سه شنبه در نشست خبری طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت شهرداری تهران و حذف پست های قائم مقام یا جانشین و مشاور در کلیه واحدهای ستادی ، مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه را تشریح کرد.

وی به انتخاب سازمان ورزش به عنوان پایلوت در اجرای این طرح خبر داد و افزود: مقرر شد بر اساس اصلاح اساسنامه مطابق قانون شهرداری ها و قانون تجارت اساسنامه ها را یکسان کنیم.

رسولی تصریح کرد: توسعه افقی و عمودی سازمان گردش کار را دشوار می کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح متوجه این است که تعداد معاونت ها به شش معاونت کاهش دهد چرا که ماموریت های اصلی سازمانی بیش از شش ماموریت نیست.

خزانه دار شورای شهر ادامه داد: بر همین اساس شهرداری اقدام به حذف پست های سازمانی انجام دهد که فاقد شرح وظیفه هستند و پست سازمانی در طبقه بندی و دسته مدیریتی باید قرار گیرد.

رسولی تاکید کرد: پست هایی مانند قائم مقام، جانشین و مشاور نه تنها مفید فایده نیستند بلکه مضر هم هستند.

وی در رابطه با پرسش خبرنگاری مبنی بر طولانی بودن سرپرست ماندن سرپرست بانک شهر بیان کرد: این بانک متعلق به شهرداری های هست کلان شهر است و سهم مجموعه شهرداری تهران از طریق صندوق بازنشستگی حدود ۳۸ درصد است و مستقیماً در حوزه ماموریت های شهرداری تهران نیست و همه پست ها محدودیت مدت سرپرست ندارند.

خزانه دار شورای شهر در خصوص غیر قانونی بودن معاونت های شهرداری خاطرنشان کرد: ابتدا شهرداری در مورد کاهش معاونت ها نظر می دهد و سپس پارلمان شهری بررسی می کند و پس از این مراحل سازمان اداری و نهایتاً وزیر مربوطه در دولت باید تایید کند.

رسولی به جلوگیری از کار هم جنس در دو یا سه سازمان به عنوان هدف اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: ۱۰۰۰ خدمت در شبانه روز توسط شهرداری به مردم ارائه می شود و سازماندهی باید به گونه ای مهندسی شود که به صورت سیستماتیک این خدمات در کوتاهترین زمان و چرخه ممکن انجام شود.

وی درخصوص وجود تعداد قابل توجهی مشاور در شورای شهر توضیح داد: این افراد فاقد رابطه استخدامی با شورای شهر هستند و به صورت خدمت مکمل دانش ما در حوزه های مختلف تخصصی هستند‌

خزانه دار شورای شهر در خصوص معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: معاونت ها پشتیبان وظایف ذاتی هر نهادی هستند و سازمان ها مسئولیت های متفاوتی دارند.

رسولی در خصوص حذف تعداد پست های سازمانی گفت: دو دسته مشاور در شهرداری داریم که دارای پست و یا ابلاغ انشایی هستند که این پست ها را حذف خواهیم کرد و بخش دیگری نخبگان و فعالان علمی و دانشگاهی هستند و این دسته آخر را به منظور توسعه مشارکت مدنی نه تنها حذف نمی کنیم بلکه توسعه هم خواهیم داد.

وی در ادامه گفت: تعداد ۲۵۰ مدیر ارشد در معاونت ها و سازمان های شهرداری حذف می شوند و این تعدیل معطوف به تعدیل از بالاترین پست های سازمانی است نه کارکنان و پست های پایین سازمانی در شهرداری هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه