English

سرهنگ کریمی اعلام کرد

پاکسازی چهره شهر مطالبه مردم است/کمبود ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر

معاون اطلاعات عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پاکسازی چهره شهر مطالبه مردم است و روزانه تماس های زیادی با ما گرفته می شود برای اینکه معتادانی که در سطح خیابانها هستند را جمع آوری کنیم مشکلی که با کمبود ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر روبرو هستیم.

پاکسازی چهره شهر مطالبه مردم است/کمبود ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ کریمی در جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شده، نیروی انتظامی موظف است پس از هماهنگی با ستاد، نسبت به پیگیری اخذ مجوز مرکز ماده ۱۶ از مراجع ذیربط اقدام کند.

وی گفت: بهزیستی موظف است مجوز ایجاد مراکز را بدهد و ما نیز پروتکل مربوطه را رعایت می کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در حال حاضر مشکل کشور کمبود ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر است به همین دلیل است که به بسیج اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت برای پذیرش این افراد را ایجاد کند.

وی گفت: نیروی انتظامی نیز ۲ هزار ظرفیت ایجاد خواهد کرد تا چهره پایتخت را پاکسازی و تعداد بیشتری از معتادان متجاهر رهاشده در سطح شهر را جمع آوری و ساماندهی کند.

معاون اطلاعات عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اظهارداشت: چنانچه ناهماهنگی در این جلسات وجود دارد باید با برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به رفع آن اقدام کنیم چرا که هدف همه ما دستگاه های ذیربط یک موضوع و آن جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر و پاکسازی چهره شهر است.

وی گفت: پاکسازی چهره شهر مطالبه مردم است و روزانه تماس های زیادی با ما گرفته می شود برای اینکه معتادانی که در سطح خیابانها هستند را جمع آوری کنیم.

به گفته وی: با پاکسازی چهره شهر، امنیت روانی و اجتماعی برای مردم ایجاد می شود و قصدمان نیز همین است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت ما به اندازه تعداد معتادان رهاشده در سطح شهر نیست گفت: به همین دلیل است که معتادان جمع آوری و پس از مدتی رها می شوند و هنگامی که علت آن را می پرسیم می گویند ظرفیت کافی نداریم.

در ادامه جلسه، افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ضمن تذکیب نداشتن ظرفیت کافی برای معتادان متجاهر گفت: ظرفیت لازم وجود دارد اما ۳۵ تا ۷۰ درصد از معتادینی که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می شوند متجاهر نیستند و با شکایت خانواده قاضی آنها را به این مرکز ارجاع داده اند و در مجموع کمبود ظرفیت ماده ۱۶ نداریم و باید به سمت اشتغال توانمندسازی این افراد بعد از ترخیص حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه غربالگری معتادان متجاهر باید از سوی سازمان بهزیستی انجام شود و سپس به مراکز ماده ۱۶ فرستاده شوند، گفت: اگر بخواهیم همه معتادان را در قالب ماده ۱۶ جمع آوری کنیم، در این صورت است که ظرفیت کافی نداریم اما باید پس از غربالگری فقط معتادان متجاهر به مراکز خاص خودشان فرستاده شوند.

وی گفت: بر اساس مصوبه این جلسه ظرف ۴۸ ساعت آینده جلسه مشترکی از سوی ستاد با بهزیستی برگزار شود تا مشکلات مربوطه برطرف و نسبت به نظارت و توانمندسازی از معتادان متجاهر اقدام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه