English

ادامه برداشت های غیر اصولی منابع آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین خواهد شد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت:در صورتی که روند برداشت‌ها و الگوی مصرف به شکل فعلی ادامه پیدا کند با تخریب شدیدی روبرو هستیم سالهاست که نسبت به فرونشست زمین در کشور هشدار داده ایم.

ادامه برداشت های غیر اصولی منابع آب زیرزمینی باعث فرونشست زمین خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، «مسعود شفیعی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور یکی از سازمان‌های زیربنایی کشور است که در زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه قرار دارد .

وی با اشاره به این‌که این سازمان وظایف متعددی بر عهده دارد افزود: علی‌رغم این‌که نام این سازمان نقشه‌برداری است، فعالیت‌ها و وظایف متعددی بر عهده این سازمان قرار گرفته است .

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفق شدیم نقشه‌هایی که در کشور خودمان تهیه شده بود را به تایید سازمان‌های بین‌المللی برسانیم و همین موضوع سبب شده که ناوگان‌های دریایی از این آن استفاده نمایند .

شفیعی تصریح کرد: ما از دهه 30 در کشور عکس‌های هوایی داریم و الان هم بزگترین آرشیو عکس کشور را داریم که حدود 370 ترابایت حجم اطلاعاتی است که در سازمان نگهداری می‌شود .

این مسئول ادامه داد: در راستای سنددار کردن اراضی کشاورزی که معضلی برای روستاییان و کشاورزان است اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و هماهنگی با نهادهای مربوطه در حال انجام است .

وی با بیان این‌که در حال تلاش هستیم که دسترسی مردم به این مجموعه عظیم داده‌های ارزشمندی که در اختیار داریم را آسان‌تر کنیم خاطرنشان کرد: در حال مذاکره هستیم که این امکان برای هر شهروند ایرانی از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای مختلف امکان‌پذیر شود و شهروندان مجبور نشوند که برای این منظور به تهران مراجعه کنند .

رییس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به این‌که هر نوع تغییراتی که در زمین به لحاظ‌های مختلف از جمله ارتفاعی انجام می‌شود را ثبت می‌کنیم گفت: تغییرات ارتفاعی مربوط به فرونشست‌هاست که یک معضل بسیار مهم در کشور به حساب می‌آید .

شفیعی تصریح کرد: برخی از استان‌های کشور با معضل فرونشست‌ها به شدت روبرو هستند که به علت برداشت زیاد از منابع آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود .

وی در پایان با تاکید بر این‌که در صورتی که روند برداشت‌ها و الگوی مصرف به شکل فعلی ادامه پیدا کند با تخریب شدیدی روبرو هستیم خاطرنشان کرد: سالهاست که نسبت به فرونشست در کشور هشدارهای لازم انجام شده ولی متاسفانه درست در همان نقطه‌ای که این مشکل وجود دارد ساخت و سازهایی به وجود آمده است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه