English

سید حسن هاشمی خبر داد

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تجهیزات توانبخشی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت نیاز ارز 4200 تومانی برای واردات تجهیزات توانبخشی به کشور اختصاص می دهیم تا بخشی از کاستی ها جبران شودو

ارز 4200 تومانی برای واردات تجهیزات توانبخشی

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسن هاشمی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت زنده یاد نورافشار و افتتاح بخش سی تی اسکن و توانبخشی معلولان حرکتی جسمی افزود: این سیاه نمایی نیست که بگوییم تاکنون کار عمیقی در حوزه توانبخشی انجام نشده است.

وی اظهار داشت: به جز بیمارستان نورافشار و رفیده، مرکز جامع توانبخشی برای بیماران جسمی و حرکتی نساختیم و در طرح تحول سلامت نیز بخشی به توانبخشی اختصاص نداده ایم.

هاشمی افزود: در صورت نیاز ارز 4200تومانی برای واردات تجهیزات توانبخشی به کشور اختصاص می دهیم تا بخشی از کاستی ها جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر یکی از مراکزی است که واقعا به آن علاقمندم و فارغ از مسائل سیاسی از گذشته‌های دور توانسته یک سرمایه اجتماعی خوب را نصیب خود کند که باید ارتقا یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز در تأمین رفاه حداقلی برخی افراد ناتوان هستیم، گفت: وجود مدیریت‌های ناکارآمد و غیرهمسو از جمله دلایل این مساله است.

هاشمی گفت: بیمارستان نورافشار موقوفه است و باید اعتراف کنم ما در حوزه توانبخشی نتوانستیم در طرح تحول سلامت منابعی را فراهم کنیم و خیلی از این بابت متأسفم زیرا توانبخشی یکی از حلقه‌های مهم درمان است.

وزیر بهداشت افزود: اعتبار این مساله فراهم نشده است و در این زمینه به بنیاد شهید و هلال احمر امید داشتیم اما به غیر از برخی کارهای شکلی، هیچ فعالیت عمیقی انجام نشد.

هاشمی گفت: اگر کسی کمر درد یا پا درد دارد، بگذارید همکاران ما انجام می‌دهند یا خانواده‌ها انجام می‌دهند اما یک سری درمان پیچیده وجود دارد که باید در این بیمارستان انجام شود. توانبخشی مصدومان حاد تصادفات و جانبازان و بیماران ام اس از جمله این موارد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه