English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

استاندارد سازی در سامانه صدور کارنامه امکان شکل‌گیری مافیا را از بین برد

بنا بر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی مبنی بر تصحیح و ثبت نمرات در سامانه صدور کارنامه،امکان شکل گیری مافیا در این حوزه به حداقل خواهد رسید.

استاندارد سازی در سامانه صدور کارنامه امکان شکل‌گیری مافیا را از بین برد
به گزارش خبرگزاری موج، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دی ماه امسال تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات به صورت الکترونیکی انجام شده و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، گفت: این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

عبدالرسول عمادی با بیان اینکه آخرین تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۸ گرفته شد، لحاظ کردن تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان بود، افزود: اگر سوابق تحصیلی در کنار نمرات آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور منجر به بهبود رتبه کل داوطلب شود، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت تأثیر داده نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: سوابق تحصیلی مطابق تعریف قانون سنجش و پذیرش دانشجو و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵، مربوط به نمرات دروس امتحان نهایی است که مطابق استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تولید شده باشد. سوالات امتحانات نهایی به صورت سراسری طراحی و به صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند و امکان لو رفتن سوالات منتفی است.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دی ماه سال ۱۳۹۷ تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات هم به صورت الکترونیکی انجام شده و در نهایت در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، توضیح داد: بنابراین این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

عمادی با بیان اینکه کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌نامه دیپلم است، اظهار کرد: به عبارت دیگر سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور و با قانون سنجش و پذیرش، عملاً کنکور به رقابت بین افرادی تبدیل شده است، که قصد دارند در ۱۵ هزار ظرفیت رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند، اظهار کرد: ضمن اینکه نظام تعلیم و تربیت اقتضائات خاص خود را دارد و این کنکور محدود را می‌توان در یک بازه زمانی دیگر نیز انجام داد.

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عمومی ۱۲ سال و ماموریت آن تربیت شهروند مطلوب است، تصریح کرد: کنکور یک آزمون غربالگری است تا مشخص کند چه کسی، باید بر روی کدام صندلی دانشگاه بنشیند. بنابراین آموزش و پرورش نمی‌تواند مأموریت خود را فدای آزمون یک روزه کنکور کند، اما سازمان سنجش و وزارت علوم باید در این رابطه تمهیداتی بیندیشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه