English

سردار هادیان فر در پاسخ به موج خبر داد:

امکان رسیدگی به شکایات مردم از طریق تماس تلفنی را نداریم /وقوع ۴۱ هزار جرم در فضای مجازی

ربیس پلیس فتا از وقوع ۴۱ هزار جرم در فضای مجازی خبر داد و گفت: در مورد شکایت تکلیف قانونی داریم و بعد از تایید مراجع قانونی شکایت مردم به مرجوعه قضایی رسیدگی می کنیم و با تماس مردم امکان رسیدگی نداریم و از طریق سامانه کاربر را راهنمایی می کنیم تا مرجوعه قضایی را دریافت و به پلیس فتا مراجعه کند.

امکان رسیدگی به شکایات مردم از طریق تماس تلفنی را نداریم /وقوع ۴۱ هزار جرم در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری موج، سردار هادیان فر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تقویم سراسری پلیس فتا میزبان پلیس فتا از سراسر کشور بودیم و برنامه های سال گذشته و سال جاری در حوزه جرائم را مرور کردیم.

وی افزود: در حوزه پیشگیری متمرکز بودیم و مصوبه شورای عالی فضای مجازی پلیس فتا را در حوزه مردم، کسب و کارها و شرکت های خصوصی مسئول کرده است.

رییس پلیس فتا به رشد ۷۱ درصدی جرائم فضای مجازی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با متوسط ۱۵ روز کشف شرایط بهتری از کشورهای پیشرفته و آمریکا داریم.

سردار هادیان فر از وقوع ۴۱ هزار جرم در فضای مجازی خبر داد و خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال به بیش از ۸۰ هزار جرم برسد.

وی ادامه داد:با همکاری با بانک مرکزی به سامانه های رمز دهنده یکبار مصرف ارائه خواهد شد و در کشور بالغ بر ۴۰۰ میلیون کارت بانکی داریم و تسهیلات بسیاری را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: امنیت کارت های بانکی امری جدی است و فاز اول OTP ها در حوزه بانکداری هست و این رمز یکبار مصرف از ۳۲ بانک در کشور قابل تقاضا است.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: اگر بانکی رمز یکبار مصرف ارائه ندهد و مشتریان آن مورد سرقت قرار گرفتند بانک بر اساس توافق ما مسئول است و دستور شخص رئیس جمهور و ابلاغ بانک مرکزی است.

سردار هادیان فر افزود: بانک ها را مکلف کردیم ضمن نگهداری پول مردم به امنیت هم توجه داشته باشند و در حال حاضر در مرحله نخست از طریق سیستم بانکی و در اپلیکیشن هم رمز یکبار مصرف فعال است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح بر روی ۵۰۰ هزار دستگاه ATM اجرا می کنیم.

رییس پلیس فتا در رابطه با کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها گفت: رشد این کسب و کارها ۳۲۰۰ برابر بوده و لازم است داده های آنها در داخل کشور هاست شود و نگاه حمایتی و صیانتی از اطلاعات مردم داریم.

سردار هادیان فر به وجود ۳۲ هزار نماد اعتماد بر فروشگاه های اینترنتی اشاره کرد و گفت: مردم به نشان و نماد اعتماد فروشگاه ها برای جلوگیری از کلاهبرداری توجه کنند.

24 درصد جرائم سایبری بر بستر اینستاگرام

وی به وقوع ۲۴ درصد جرائم در اینستاگرام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۵ میلیون نفر در هاتگرام و طلاگرام هستند.

 رییس پلیس فتا در پاسخ به موج گفت: در مورد شکایت تکلیف قانونی داریم و بعد از تایید مراجع قانونی شکایت مردم به مرجوعه قضایی رسیدگی می کنیم و با تماس مردم امکان رسیدگی نداریم و از طریق سامانه کاربر را راهنمایی می کنیم تا مرجوعه قضایی را دریافت و به پلیس فتا مراجعه کند.

سردار هادیان فر از وجود ۴۲ هزار همیار فتا در بین دانش آموزان خبر داد.

وی گفت: امنیت در فضای مجازی یک محصول نیست که قابل خریداری باشد و همه باید بدانند که استفاده از فضای مجازی مستلزم آگاهی و ایجاد امنیت است و با رعایت این نکات از تجهیزات و فضای مجازی استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه