English

باقری:

۳۰ میلیون دلار کمک های جهانی به یمن بازگشت خورد/ایران ظرف یک هفته لیست نیاز یمن را به صلیب سرخ می دهد

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۰ میلیون دلار کمک های جهانی به یمن نرسیده است، گفت: ایران طرف یک هفته لیست دارو و غذای مورد نیاز یمن را به کمیته بین المللی صلیب سرخ ارائه می دهد.

۳۰ میلیون دلار کمک های جهانی به یمن بازگشت خورد/ایران ظرف یک هفته لیست نیاز یمن را به صلیب سرخ می دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، داود باقری در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت های بین المللی هلال احمر اظهار کرد: ۳۰ درصد بودجه مخاصمات خاورمیانه بر عهده کمیته بین الملل صلیب سرخ است و ۷۰ درصد اعتبارات موجود صرف بلایای طبیعی می شود.

وی در خصوص کمک به مردم یمن خاطر نشان کرد: در این خصوص مدافعه گری کردیم و در جلسه ای با ریاست صلیب سرخ تقاضا کردیم کمک ها و نقش کمک رسانی به مردم یمن بیشتر شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از ۱۲۰ میلیون دلار اعتبار جمعیت صلیب سرخ به دلیل محدودیت ها ۳۰ میلیون دلار بازگشت داده شد.

باقری ادامه داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل از ما در رابطه با کمک به مردم یمن لیست مواد دارویی و غذایی خواستند و تا در کمک به مردم جنگ زده اقدام جدی تری انجام دهند.

وی در خصوص زلزله کرمانشاه در سال ۹۶ گفت: بیش از یک میلیون دلار نهادهای بین المللی به زلزله کرمانشاه کمک کردند و و برای آن مقدار کمک تلاش بسیاری در تحریم ها انجام دادیم و در دو هفته گذشته موفق شدیم بخشی از این کمک ها به حساب جمعیت منتقل کنیم.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر همچنین در رابطه با تحریم های کشورمان در خصوص ورود دارو اظهار کرد: در مورد دارو و وارد کردن آن مشکلی نداریم و مشکلاتی در مورد مراکز درمانی در کشورهای دیگر داشتیم.

باقری افزود: در ۱۳ کشور مرکز درمانی داریم و مالکیت معنوی خدمات هلال احمر اعتباری برای جمهوری اسلامی است و مالکیت مرکز درمانی در دبی مشکلی داشت و مجوز اقتصادی و خیریه نداشتیم و بیمه درمانی در آن کشور به مشکل برخورد کرد و در سال جاری این موضوع تشدید شد.

وی در پاسخ به خبرنگار موج در خصوص فعالیت های مشترک با صلیب سرخ و امور بشر دوستانه سازمان ملل گفت: وظیفه کمیته بین المللی صلیب سرخ بیشتر در مخاصمات است و جمعیت هلال احمر بیشتر در بلایای طبیعی وارد عمل می شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر همچنین در رابطه با آخرین کمک ها به مردم یمن اظهار کرد: ۳ هزار تن کمک به یمن به ارزش ۷ میلیون دلار کمک تا زمانیکه امکان ارسال کمک داشتیم ارسال کردیم.

باقری در ادامه به کمک های انجام شده به کشور سوریه پرداخت و گفت: ۱۳.۵ میلیون جنگ زده در سوریه وجود دارد و ۵ میلیون آواره داخلی و ۶ میلیون آواره خارجی ایجاد شده همچنین ۵.۵ میلیون کودک و ۱.۵ میلیون مادر باردار در معرض خطر و آسیب است.

وی همچنین بیان کرد: این هفته بر اساس هماهنگی با کمیته بین المللی صلیب سرخ لیست نیازمندی های مردم یمن را تهیه و ارائه می کنیم تا از این طریق اقلام و کمک ها به کشور یمن ارسال شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر همچنین به کمک های انجام شده در دیگر کشورها پرداخت و ادامه داد: در میانمار و عراق هم کمک هایی انجام دادیم و ارتباطاتی از طریق فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت های مهارت آموزی خواهیم داشت.

باقری در خصوص افزایش قیمت دلار نیز گفت: سفرهای خارجی را به نصف کاهش دادیم و تلاش کردیم تا سفرهای ضروری و مهم حذف نشود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه