English

سلطانی فر خبر داد:

اعطای ۱۵ هزار میلیارد وام ازدواج تا پایان سال ۹۷

وزیر ورزش و جوانان از اعطای 15 هزار میلیارد وام ازدواج تا پایان سال 97 خبر داد.

اعطای 15 هزار میلیارد وام ازدواج تا پایان سال 97

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مسعود سلطانی فر در جمع خبرنگاران در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان و اجرای آن توسط وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: آنچه در خصوص این قانون وظیفه ما بوده ایجاد امکانات و تسهیلات برای ازدواج جوانان بوده است و من فکر می کنم در چند بخش این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در زمینه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همانطور که مستحضر هستید سال 92 در مجموع 2 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با سقف 3 میلیون تومان به هر یک از زوجین پرداخت شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال 95 و 96 به 5 میلیون تومان و در مجموع برای زوج ها 10 میلیون تومان افزایش یافت و در سال 97 به 15 میلیون تومان رسید.

سلطانی فر همچنین بیان کرد: با اجرای مصوبات دولت سیستم بانکی در ارائه تسخپهیلات ازدواج بسیار مطلوب بود و فکر می کنم تا پایان سال شاهد پرداخت 15 هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ازدواج از این محل خواهیم بود.

وی در ادامه به برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که طبق قانون بر عهده ما است ایجاد شرایطی برای استحکام خانواده و افزایش آگاهی جوانان در هنگام ازدواج بود تا آمار طلاق کاهش یابد و این برنامه را از طریق گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج با جدیت دنبال کردیم و تا سال گذشته تعداد این دفاتر در کشور کمتر از 50 دفتر بود و در حال حاضر به بیش از 400 رفتر رسیده و با نظارت ما و سازمان بهزیستی و کمک بخش خصوصی این دفاتر گسترش پیدا کرده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: در آغاز زندگی مشترک جوان مراکز مشاوره ازدواج راهنمایی های لازم را به جوانان ارائه می دهند و نتیجه آن را در کاهش طلاق در شهرهایی که این دفاتر فعال بوده و زوج های بیشتری خدمات مشاوره دریافت کردند طبق بررسی و آمار موجود دریافت کردیم آمار طلاق کاهش پیدا کرده است.

سلطانی فر افزود: در بخش گسترش سازمان های مردم نهاد یکی از اهدافی که دنبال می کنیم، توانمندی جوانان برای انتخاب و طی مسیر سالمتر در زندگی شخصی است و اگر در حال ازدواج هستند بتوانند مسیر درستی را برای تشکیل خانواده مستحکم انتخاب کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد ما این است اقداماتی که وزارت ورزش و جوانان باید در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان انجام دهد را انجام داده و اینکه دستگاه های دیگر تا چه میزان وظایف و مسئولیت های خود را انجام دادند بر عهده دستگاه های نظارتی است که این موضوع را کنترل کنند و تلاش جدی ما این است که بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا وضعیت معیشتی جوانان بهبود پیدا کند و با تشکیل خانواده و اقدام به ازدواج بتوانند به رشد و توسعه کمک کنند و اقدامات ما در چارچوب قانون موثر بوده است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین بیان کرد: تا جاییکه من در جریان هستم اهتمام خوبی در دولت برای حل مسائل معیشتی جوانان وجود دارد و باور دولت بر این است که اگر مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم دیگر مشکلات به خودی خود حل می شود.

سلطانی فر در خصوص قانون تسهیل ازدواج جوانان و ابلاغ آن به وزارتخانه متبوع خود گفت: ما ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی امور جوانان در استانها و شهرستان ها را داریم و وظیفه اینها همگرایی و هم افزایی بین دستگاه ها برای رفع مشکل جوانان است و خوشبختانه در سالهای گذشته این ستادها در کشور فعال بوده است و شنبه آینده جلسه شورای عالی جوانان در دفتر معاون اول رییس جمهور تشکیل می شود و تلاش ما بر این است با اهتمامی که در دولت وجود دارد با توجه به منابعی که در اختیار داریم و امکانات خود بتوانیم به گونه ای مدیریت کنیم که کمک بیشتری به حل مشکل جوانان شود.

 

بیشتر بخوانید:

نحوه ثبت نام وام ازدواج 15 میلیون تومانی/ شرایط پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه