English

میرمحمد صادقی با اشاره به ایراد شورای نگهبان:

آزار عاطفی در قانون حمایت از کودکان به آزار اصلاح شد

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: آزار عاطفی در قانون حمایت از کودکان به آزار اصلاح شد.

آزار عاطفی در قانون حمایت از کودکان به آزار اصلاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حسین میر محمد صادقی در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک به مباحث حقوقی و پیشرفت های قانونی و قضایی حقوق کودکان در ایران اشاره و اظهار کرد: اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری نقطه عطفی در توسعه حقوقی حقوق کودکان بود.

وی به بررسی لایحه حمایتی حقوق کودک و نوجوان در صحن علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس تلاش کردند تا ایرادات شورای نگهبان را در چند ماده رفع کنند.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و رئیس کرسی حقوق  بشر، صلح و دموکراسی یونسکو ادامه داد: در ماده یک این قانون حمایت از افراد با سن کمتر از ۱۸ سال مطرح شده و وضعیت مخاطره آمیز در ماده ۳ طرح شده است.

میرمحمد صادقی به مواد دیگر این لایحه پرداخت و یادآور شد: پوشش بیمه سلامت برای همه کودکان در ایران طبق این قانون مطرح شده است.

وی در بخشی از توضیحات خود انواع بهره کشی جنسی، اقتصادی و جرائم را در قانون حمایت از کودکان توضیح داد و گفت: ایرادت شورای نگهبان مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت و یکی از ایرادات آزار عاطفی بود که عنوان و واژه عاطفی از ادامه آزار حذف شد و امیدواریم این قانون به زودی اجرایی شود.

معاون قوانین مجلس در بخشی از سخنان خود به اعترافات بیجه متهم کودک آزار اشاره کرد و افزود: این مجرم کودکان که متعرض به کودکان بود با عقده های کودکی خود و سرکوفت های پدرش اشاره کرده بود که او را به عدم موفقیت در زندگی سرکوب می کرده است و این سرکوفت ها موجب شد تا به مجرمی خطرناک تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه