English

پروفسور فیلیپ جفه:

باید دادرسی عادلانه کودکان فراهم شود

عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل اظهار کرد: باید دادرسی عادلانه کودکان فراهم شود.

باید دادرسی عادلانه کودکان فراهم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پروفسور فیلیپ جفه در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک که در تهران برگزار شد یادآور شد: در سال ۲۰۱۵ و بازدید هیئت ایرانی از ژنو انجام شد و با موسسه ابناء بشر کنگره ای برگزار شد تا بهترین رویه ها برای عدالت حقوق کودکان انجام شد.

وی در خصوص توسعه حقوق کودک گفت: برنامه ریزی های علمی انجام دادیم و از علوم مختلف برای حقوق کودک بهره گرفتیم.

عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل و رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو به فعالیت موسسه ابناء بشر اشاره و عنوان کرد: موسسه ابناء بشر سال گذشته ۳ میلیون کودک را تحت پوشش قرار داد و سال گذشته تا ۲۰ هزار نیروی کار تخصصی را آموزش داد.

جفه در مورد کودکان که در برابر عدالت و قاضی قرار می گیرند و به زندان می افتند، گفت: آیا این کودکان قربانی هستند؟ در بطن نظام های عدالتی گاهی اوقات شاهد نگاه های متفاوتی نسبت به حقوق کودکان هستیم و گاهی به دادرسی های پیشرفته دسترسی ندارند و کودکان از دادرسی درست محروم می شوند.

وی تاکید کرد: باید برای همه دسترسی به دادرسی عادلانه وجود داشته باشد و مجدد به جامعه باز گردند و بازدارندگی جرم نیز محقق شود.

رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در رابطه با پیشرفت حقوق کودک مطرح کرد: احیای عدالت برای کودکان باید به نحوی باشد که جامعه جهانی در این رابطه گام بردارد و دادرسی عادلانه محقق شود و اسلام هم همین موضوع را مورد توجه دارد و امیدواریم در روزهای آینده در تهران دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

جفه در رابطه با رعایت حقوق کودک در جمهوری اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی با اصلاح قوانین کیفری تلاش کرده و ابتکار برگزاری این کنفرانس نشان از علاقمندی ایران برای یادگیری دارد.

وی افزود: این کنفرانس می تواند روح همکاری برای توسعه حقوق کودک را شکل دهد و رویکرد ما در سوئیس حفظ حقوق کودکان است.

عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل یادآور شد: سازمان ابناء بشر سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۰ کشور در آمریکای لاتین چالش های دیرپای موجود حقوق کودک را بررسی کرد و در دو روز پیش رو می خواهیم تا از رویکردهای مناسب حقوق کودک بهره مند شویم.

رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو افزود: باید بدانیم عدالت برای کودکان در حال تصدیق بیشتر از سوی جامعه جهانی است و کودکان نیازمند عدالت هستند و سال آینده کمیسیون حقوق کودک نسخه به روز شده عدالت برای کودکان را رونمایی می کند و جمهوری اسلامی و سوئیس در این رابطه فعال بوده اند.

جفه با تاکید بر وضعیت حقوق کودکان گفت: ببشتر کودکان در معرض آسیب را در معرض قرار می دهد تا متخاصمان و در روزهای پیش رو به دنبال راه های بهتر برای حمایت از کودکان آسیب پذیر هستیم و امیدوارم این گفتگو ها در سالهای پیش رو ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: امیدوارم این نشست ها به ایجاد رویه های بهتر در حفوق کودک هستیم.

رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در پایان گفت: من کودک داری پلورانس بودم و نظام قضایی کشور ما من را در مسیر درست قرار داد و من به عنوان یک کودک پر حاشیه  مرا تبدیل به یک استاد دانشگاه کرد تا امروز بتوانم در مورد حقوق کودک صحبت کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی