English

دیدارهای جداگانه نماینده ولی فقیه در امور حج با الجزایر و افغانستان

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رییس شورای اسلامی الجزایر و وزیر حج و اوقاف افغانستان به صورت جداگانه دیدار کرد.

دیدارهای جداگانه نماینده ولی فقیه در امور حج با الجزایر و افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین  سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با بوعبد الله غلام الله رییس شورای اسلامی الجزایر، به تلاش دشمن برای سوء استفاده از اختلافات در جهان اسلام اشاره کرد و نقش علما و اندیشمندان اسلامی را در نزدیک کردن کشورهای اسلامی و رفع اختلافات مهم دانست.

وی با اشاره به عملیات انتحاری اخیر در پاکستان و افغانستان که به کشته شدن دهها نفر از مردم و علما منجر شد، وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی را راه مقابله با توطئه های دشمنان و مبارزه با افراط گرایی دانست و از رییس شورای اسلامی الجزایر به عنوان یکی از پیشتازان وحدت در عصر کنونی یاد و بیان کرد: امیدوارم روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در همه زمینه ها گسترش یابد.  

در این دیدار دو طرف همچنین درباره مسایل حوزه حج با یکدیگر تبادل نظر کردند.    

قاضی عسکر همچنین در دیدار با فیض محمد عثمانی - وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان - که به تهران سفر کرده است درباره راهکارهای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه حج گفت و گو و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب خود را در بخش های مختلف حج در اختیار طرف افغانستانی قرار دهد و همکاری های دو طرف در طول سال استمرار یابد.  

دکتر فیض محمد عثمانی نیز سفر سال گذشته هیأت حج افغانستان به ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر در شناخت برخی از نواقص حوزه حج افغانستان مفید بود و موجب شد زائران افغانستانی در حج سال گذشته در قالب کاروانی و بهتر از گذشته حج خود را انجام دهند.

دراین دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین با بیان اینکه دایره همکاری ها در حوزه حج وسیع است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف در زمینه های مختلف روابط خود را توسعه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه