English

سلیمی اعلام کرد:

۵ هزار نفر درگیر سیل و آبگرفتگی در ابتدای آذر/سیل یک فوتی و ۳ مفقودی داشت/عملیات جستجو ادامه داد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امداد رسانی به ۵ هزار و ۵۸۸ نفر در سیل ابتدای آذر از فوتی یک نفر و مفقود شدن ۳ نفر در سیل اخیر در گیلان خبر داد و گفت: عملیات جستجو در گیلان ادامه دارد.

۵ هزار نفر درگیر سیل و آبگرفتگی در ابتدای آذر/سیل یک فوتی و ۳ مفقودی داشت/عملیات جستجو ادامه داد

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری موج، مرتضی سلیمی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی اخیر اظهار کرد: از تاریخ یکم آذر تا صبح ششم ماه ساعت ۶ صبح ۱۷ استان متاثر از سیل بودند.

وی ادامه داد: استان های درگیر سیل شامل اصفهان، بوشهر، تهران،چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان،  سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص مناطق امداد رسانی شده اظهار کرد: در اثر سیل و آب گرفتگی در ۱۵۰ شهر، روستا و منطقه عشایری امداد رسانی انجام شد.

سلیمی در همین رابطه بیان کرد: سازمان امداد و نجات به ۵ هزار و ۵۸۸ نفر امداد رسانی در سیل انجام داد و ۷۸ نفر را به مناسی امن منتقل کرد.

وی همچنین از اسکان اضطراری ۴۶۸ نفر خبر داد و گفت: در رودبار چیره از توابع فومن در استان گیلان در اثر سیل ۳ مفقودی و یک فوتی گزارش شد.

رئیس سازمان امداد و نجات از تخلیه آب ۲۴۳ واحد مسکونی نیز خبر داد و افزود: ۹ دستگاه خودرو از مسیر سیل رهاسازی شد و در مجموع ۲۰۹ تیم امدادی شامل ۸۸۹ نفر در عملیات امداد رسانی سیل پنج روز اخیر به انجام عملیات امداد و نجات پرداختند.

سلیمی در خصوص توزیع اقلام و امدادرسانی اظهار کرد: ۱۰۴ دستگاه چادر، یک هزار و ۷۸۳ پتو، ۶۴۵ تخته موکت، ۲ هزار و ۷۵۹ کیلو گرم نایلون، ۵۴۰ ست شستشو، ۴۲۶ شعبه والور و فانوس، ۳ هزار و ۳۶۵ قوطی کنسرو، ۲۳۵ کیلو برنج، ۶۵۰ کیلو حبوبات، ۸۰۰ کیلو قند و شکر، ۲۸۵ کیلو روغن در عملیات پنج روزه سیل مورد استفاده و توزیع قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: امدادرسانی درایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان ادامه دارد و عملیات جستجوی مفقودین در گیلان نیز ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه