English

شریعتمداری:

کارآفرینان ۳۸ درصد اشتغال کشور را رقم می زنند/بدون حضور کارآفرینان برای آنها تصمیم نمی گیریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینان 38 درصد اشتغال کشور را رقم می زنند،گفت: به مناسبت هفته کارآفرینی مقرر شد بدون حضور کارآفرینان برای آنها تصمیم نگیریم.

کارآفرینان 38 درصد اشتغال کشور را رقم می زنند/بدون حضور کارآفرینان برای آنها تصمیم نمی گیریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری در حاشیه اختتامیه همایش هفته جهانی کار آفرینی که در وزارت کار برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های حمایت از کارآفرینی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: علی رغم برخی از مشکلات در حوزه کار آفرینی به ویژه کارآفرینی های جدید طبق مطالعات سال 2018 در کشور ما رشد 13 پله ای در وضعیت ایجاد کارآفرینی بهبودی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در بین کشورهای عضو منا 4 پله رشد داشتیم و نشان می دهد که فرهنگ کارآفرینی در کشور ما روند رو به رشد خود را طی می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: برنامه هایی که در کشور ما برای پیشبرد اهداف کارآفرینی در دست کار است، تنقیح قوانین موجود برای تسهیل در امور کارآفرینی است که مشوق و حامی فعالیت های اقتصادی کوچک و متوسط باشد.

شریعتمداری تاکید کرد: بنگاه های کوچک و متوسط امروز می تواند سهم قابل توجهی در اشتغالزایی کشور ایجاد کند و لازم است برای ترویج کارآفرینی فعالیت های پایه شکل گیرد و آموزش های لازم انجام شود.

وی به آموزش نونهالان کشور اشاره و تصریح کرد: در توسعه فرهنگ کارآفرینی باید روش های نوین در آموزش برای توسعه ابتکار و خلاقیت را در دستور برنامه های ترویجی قرار داد که حاصل آن توسعه کارآفرینان در کشور خواهد بود و در این مقوله با وزارت آموزش و پرورش برنامه های مشترک را اجرا می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به انجام کارهای پژوهشی و نوین در داخل کشور اشاره و بیان کرد: با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مهم در این رابطه مشارکت می کنیم و این از جمله اقدامات توسعه کارآفرینی ماست.

شریعتمداری همچنین خاطر نشان کرد: حوزه های کارآفرینی پر رشدی در کشور داریم و با اینکه در حوزه کسب و کار سهمی کمتر از 58 صدم درصد دارند، موفق به ایجاد 38 درصد اشتغال کشور شدند و طبیعی است که روش های حمایت از حوزه های اجتماعی پر رشد در دستور کار دولت باشد.

وی در ادامه یادآور شد: یک اقدام پایه ای را آغاز کردیم که بدون حضور کارآفرینان جوان تصمیمی برای آنه اتخاذ نشود و از معاونین اشتغال و کارآفرینی وزارتخانه خواستیم که با همت خود کارآفرینان شورایی با نام شورای مشاوران کارآفرینی تاسیس کنند و محلی در اختیار آنها قرار دهند تا کار آفرینان در جریان تمام تصمیم های حوزه کار آفرینی حضور فعال داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه