English

شریعتمداری:

سالانه ۲۵ هزار معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه ۲۵ هزار معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود و تاکنون ۲۵۰ کودک معلول شناسایی شده است.

سالانه ۲۵ هزار معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین کنفرانس کودکان دارای معلولیت با بیان اینکه تحقق سلامت سرلوحه هر دولت است، گفت: در کشور ما  توجه به ریشه اعتقادی ایجاب می‌کند همه افراد جامعه برای آسایش زندگی فردی و اجتماعی یکدیکر تلاش و کوشش کنند.

شریعتمداری گفت: دولت‌ها در یک رویکرد تصور می‌کنند که می‌توانند تمام مشکلات پیش روی مردم را حل کنند، اما در مقابل یک تفکر دیگر وجود دارد که دولت‌ها می‌توانند تسهیل‌گر باشند و تلاش کنند از تمام نهاد‌ها برای رسیدن به اهداف خود کمک گیرند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت دوازدهم تلاش کردیم با جذب کمک‌های ملی و جهانی برای رفاه مردم کار کنیم،افزود: وزارت تعاون نیز از این قاعده خارج نیست.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۵ هزار معلول به جمع معلولان اضافه می‌شود و تاکنون ۲۵۰ کودک معلول شناسایی شده است, اظهار کرد: تحصیل 1500 دانش آموز معلول در مدارس استثنایی نشان می‌دهد که رسالت سنگینی برای تحقق فعل پیشگیری و رسیدگی به غفلت‌های انجام شده در حوزه پیشگیری داریم.

 شریعتمداری با بیان اینکه بنده این وعده را می‌دهم که بدون حضور معلولان برای آن‌ها تصمیم نمی‌گیریم و جامعه معلولان جامعه‌ای متفکر است که می‌توانند ما را در تصمیم گیری‌ها کمک کنند, تاکید کرد: یکی از مشکلات ما وجود تفکر ناتوان خواندن معلولان است.

باید زمینه‌های را فراهم کنیم که توانایی معلولان از بالقوه به بلافعل برسانیم 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما باید زمینه‌های را فراهم کنیم که توانایی معلولان از بالقوه به بلافعل برسانیم و جامعه را از استعداد‌های آن‌ها بهره مند کنیم، گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند زیر ساخت‌هایی از جمله قانون هستیم.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۶  توانستیم قانون حمایت از معلولان را در مجلس تصویب کنیم که سند پایه‌ای برای پیش برد اهداف است.

شریتعمداری گفت:حرکت بعدی که باید انجام دهیم استفاده و هم اندیشی با جامعه بین الملی است. امروز تکنولوژی‌ها به رفع ناتوانی‌های معلولان کمک کرده است.

شریعتمداری بیان کرد: برای شناسایی و ساماندهی کودکان معلول در کشور نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعاتی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه