English

معاون شهردار تهران خبر داد:

تلاش شهرداری تهران برای رونق کسب و کار

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: شهرداری باید زمینه برای بهبود محیط کسب و کار را فراهم کند و در مقابل هم دارندگان کسب و کار، هزینه آثار خارجی فعالیت خود را متحمل شوند.

تلاش شهرداری تهران برای رونق کسب و کار

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، سکینه اشرفی در جلسه کمیته مالی و اقتصادی شهری برنامه سوم توسعه شهر تهران که با حضور سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: کسب و کارهایی که با توجه به نقش پایتختی تهران شکل گرفته، دارای آثار خارجی بر شهر هستند که هزینه این آثار، بر شهرداری و شهروندان تهران تحمیل می‌شود و در برنامه سوم توسعه شهر تهران باید ترتیباتی اتخاذ شود که جبران این هزینه‌ها از قبیل آلودگی، ترافیک و مسائل اجتماعی تدارک دیده شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در ادامه به موضوع حمایت از کسب و کارهای نوین در شهر اشاره کرد و گفت: پرهیز از بنگاه‌داری شهرداری، ایجاد زمینه‌های بهبود کسب و کار و رونق فضای اقتصادی در شهر و رفع تزاحم باید مورد توجه و تاکید در اقتصاد شهری قرار گیرد.

افزایش درآمد پایدار شهری نتیجه بهبود فضای کسب و کار باشد

زریر نگین تاجی، سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم در این جلسه، با اشاره به هزینه‌های شهرداری برای توسعه کسب و کارها گفت: شهرداری تهران سهمی در اقتصاد فرهنگ در سطح شهر ندارد زیرا متولی سینما، متولی کتاب و متولی گردشگری در شهر کسان دیگری هستند؛ لازم است تا در برنامه سوم توسعه شهر تهران، جایگاهی برای این موضوعات دیده شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد شهرداری به رونق کسب و کار کمک کند اما نفعی به شهر و شهروندان نرسد، قابل قبول نیست.

نگین‌تاجی اظهار کرد: در یک سند جامع باید چارچوب نحوه فعالیت شهرداری در حوزه بهبود فضای کسب و کارها مشخص شود و هزینه‌ای که شهرداری در این بخش انجام می‌دهد باید به افزایش درآمدهای شهری منجر شود.

در این جلسه، که با حضور دو معاون شهردار و کارشناسان حوزه اقتصاد شهری و برنامه و بودجه برگزار شد، احکام پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران در حوزه مالیه و اقتصاد شهری مورد بررسی قرار گرفت و بر یکپارچه‌سازی سیستم‌های خدمات‌رسانی شهری برای افزایش وصول درآمدهای شهرداری تاکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه