English

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران -فاوا

تلاش ما ایجاد زیرساخت های هوشمند برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان است

تلاش کردیم تا زیرساخت های شهر هوشمند را ایجاد کنیم و خدمات هوشمند به شهروندان ارائه دهیم

تلاش ما ایجاد زیرساخت های هوشمند برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج، محمد فرجود در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، اظهار کرد: اسفند گذشته اولین همایش شهر هوشمند برای تبیین و شناسایی اولویت های شهر هوشمند برگزار شد.

وی، به تشکیل دبیرخانه شهر هوشمند اشاره و عنوان کرد: تلاش کردیم تا زیرساخت های شهر هوشمند را ایجاد کنیم و خدمات هوشمند به شهروندان ارائه دهیم و بر این اساس با تمام ذینفعان موضوع را برای پیگیری و حل مسائل شهر تعامل داشتیم.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران به تفاهم نامه برای هدایت استارت آپ ها پرداخت و افزود: کارگروه مشترک با معاونت علمی و فناوری شهرداری تشکیل دادیم تا زیست بوم شهری هوشمند را در اکوسیستم شهری پیاده سازی کنیم.

فرجود در بخشی از سخنانش، برنامه ریزی را یکی از کلیدی ترین اولویت های شهر هوشمند دانست و گفت: با مطالعه تحقیق های سابق و با توجه به اسناد بالادستی نقشه راه شهر هوشمند را با لیست پروژه ها در همایش آذرماه تهران هوشمند معرفی می کنیم.

وی در بخشی از سخنانش به تبادل اطلاعات شهر هوشمند با کلانشهرهای کشور اشاره و ادامه داد: برنامه هوشمند سازی بدون جمع شدن همه ذینفعان  ممکن نیست.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران به برخی از خدمات در تهران هوشمند پرداخت و گفت: سامانه تهران من هم اکنون به ۱۰ سامانه ملی و ۸ سامانه شهرداری متصل است و خدمات به شهروندان ارائه می دهند.

فرجود در ادامه به مشارکت شهروندان در تصمیم گیری های مدیریت شهری نیز به عنوان مصادیق عملیاتی در تهران هوشمند به عنوان بستر رفع مشکلات شهری یاد کرد.

وی به نرم افزار موبایلی مسیریاب با بستر حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: به صورت آنلاین مسیر تردد بر اساس جی پی اس ناوگان اتوبوسرانی به صورت آنلاین است و چندین لایه اطلاعات شهری در دسترس شهروندان است.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران ادامه داد: سرویس پارک هوشمند برای سرویس دهی به شهروندان و ساماندهی پارک حاشیه ای از دیگر پروژه های شهری هوشمند است.

فرجود شفافیت را از دیگر فواید تهران هوشمند اعلام و عنوان کرد: سابق بر این قراردادهای بالای یک میلیارد در سامانه شفافیت بازگذاری می شد و بر اساس اصلاح قوانین اطلاعات قراردادهای بالای ۲۲۰ میلیون تومان نیز در سامانه شفافیت درج می شود.

وی استاندارد سازی داده های شهردادی را از دیگر مسائل مهم و کلیدی در زیرساخت های سامانه های شهرداری مطرح کرد و افزود: پلت فرم داده و API در دستور کار ماست و با سامانه GSP متصل شدیم و این ارتباط را توسعه می دهیم.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران همچنین به رصدخانه شهر تهران پرداخت و گفت: ۶۰۰ تحلیل جغرافیایی شهر تهران در این رصدخانه در دسترس عموم است و می تواند مبنای مفیدی برای تصمیم گیری های مدیریتی و انجام کارهای پژوهشی باشد.

فرجود به پرداخت آنلاین در شهر تهران پرداخت و یادآور شد: برنامه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی ها در حال تکمیل و نهایی شدن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ۱۰ میلیون کارت بلیط ۱.۵ میلیارد گردش مالی انجام می شود که در نظر داریم پرداخت ها نیز در این حیطه هوشمند باشد.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران از تجمیع فیبر نوری تهران خبر داد و گفت: حفاری های مختلفی در سطح شهر انجام می شد و همه اطلاعات مرتبط را با تجمیع یکسان کردیم تا بستر یکپارچه اطلاعات شکل گیرد و در مورد دکل ها نیز همین تجمیع و بهینه سازی را اجرا کردیم.

فرجود به برگزاری یک هفته نمایشگاه و همایش تهران هوشمند در آذر ماه امسال نیز پرداخت و در تشریح اهم برنامه ها، گفت: حرکت به سوی شهر هوشمند از چالشی ترین مباحث است و به الگوهای موفق جهانی نیز توجه می کنیم.

وی همچنین در این رابطه افزود: بسیاری از پروژه های هوشمند سازی تهران را رونمایی می کنیم و برنامه های متنوع شامل افتتاح چند شهر هوشمند را اجرا می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه