English

شرایط آب و هوایی پایتخت طی دو روز آینده/ ورود توده هوای سرد به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

شرایط آب و هوایی پایتخت طی دو روز آینده/ ورود توده هوای سرد به کشور

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز با تقویت الگوی گرم باد روی سواحل خزر انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان‌شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تقویت سامانه بارشی که از شمال‌غرب وارد کشور شده امروز (۳ آبان) در شمال‌غرب و غرب و فردا (۴ آبان) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و قسمت‌هایی از مرکز کشور، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فعالیت بارشی این سامانه طی روز شنبه (۵ آبان) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب تضعیف شده و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب کشور است.

وظیفه با اشاره به اینکه از بعد ازظهر فردا (۴ آبان) با ورود توده هوای سرد به کشور کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز و طی روز شنبه (۵ آبان) احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز وجود خواهد داشت. همچنین با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از بعد ازظهر فردا و طی روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه، سواحل استان گیلان و مازندران مواج است.

وظیفه در ادامه تصریح کرد: همچنین امروز (۳ آبان) در جنوب استان سیستان و بلوچستان ارتفاعات جنوبی استان کرمان و شرق استان هرمزگان در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نیست، همچنین روز جمعه (۴ آبان) در جنوب سیستان و بلوچستان همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ آبان) نیمه ابری به تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۵ آبان) نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی