English

مطالبه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

نهضت اشتغالزایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

در آیین معرفی و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت در راور کرمان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد نهضت اشتغالزایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مطالبه شد.

نهضت اشتغالزایی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم معرفی و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زای بنیاد برکت در راور کرمان، اظهار کرد: اقدامات اشتغال‌زایی و عمرانی انجام گرفته در شهرستان راور، حاصل کار جمعی و کمک و مساعدت استاندار کرمان، امام جمعه و مسئولان محلی این شهرستان است و نزدیک به یک سال و نه ماه پیش قول دادیم بیکاری را در راور ریشه‌کن خواهیم کرد و در راستای تحقق این مهم، چیزی شبیه به بسیج عمومی مانند زمان دفاع مقدس در این شهر شکل گرفته است.

وی که در جمع کثیری از مردم راور سخن می گفت، تصریح کرد: نجات کشور با حضور شما و امثال شما امکان‌پذیر است که اقتصاد مقاومتی را مستند کرده‌اید، اقدامات شما اقتصاد ایران را از وابستگی به نفت نجات می دهد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به حضور و اقدامات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی از طریق بنیاد برکت در سال جاری در 1500 روستا و بخش کشور در قالب الگوهای اشتغال‌زایی اجتماع‌محور افزود: امیدواریم نهضت اشتغال برای توانمندسازی جوامع در چارچوب اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شود.

ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در سال

در ادامه، پورابراهیمی نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در سراسر کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که این ستاد در 8 سال گذشته در حوزه‌ی ایجاد شغل به‌طور متوسط سالانه 5 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که در مجموع به 400 هزار شغل می رسد.

تحقق پنجاه درصدی از اشتغالزایی 1600 نفر

پورابراهیمی با اشاره به اهتمام و نگاه بلند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: با کوشش یک و نیم ساله‌ی این ستاد در راور 800 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده و 800 شغل دیگر نیز در حال نهایی شدن است و در مجموع در طول سه سال 3 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی شهرستان راور را در حوزه‌ی معادن دارای ظرفیت مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این حوزه می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیش‌تر شود.

تعهد ایجاد 3 هزار شغل طی 3 سال

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان در سال 95 منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد 3 هزار فرصت شغلی را در طول سه سال تعهد کرد وطبق آمارهای سال 1395 عدد بیکاران شهرستان راور به 1600 نفر می‌رسد که از این تعداد 1100 نفر سرپرست خانوار هستند.

2 هزار و 300 شغل توانمند محور

سعید جعفری با اشاره به ایجاد 2300 فرصت شغلی در قالب دو طرح الگوی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) گفت: 1500 فرصت شغلی در طرح سحاب و 800 فرصت شغلی در طرح آسمان در دست اقدام است که 1500 پرونده به مرحله‌ی نهایی رسیده است.

رییس بنیاد برکت ادامه داد: امروز نیز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سرپرست استانداری کرمان اجرای طرح آسمان را با ایجاد 800 فرصت شغلی آغاز خواهیم کرد و این آمار علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی غیرمسقیم است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های سحاب و آسمان را 450 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: بنیاد برکت در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشتغال‌آفرینی، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

برنامه ریزی اشتغال تا فروش محصول

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: حسن کار ما این است که فقط به اعطای وام اکتفا نمی‌کنیم، بلکه درصدد ایجاد اشتغال هستیم، ما از بازار به محصول و تولید می‌رسیم و تلاش داریم قبل از تولید محصول به فکر فروش آن باشی.

اجرای الگوی توانمند سازی سحاب و هدف گیری 1500 شغل

به گزارش خبرگزاری موج، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، الگوی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور سحاب را در 39 روستای شهرستان راور با هدف ایجاد 1500 فرصت شغلی در مشاغل خرد و خانگی در رشته‌های قالی‌بافی و ... در دست اجرا دارد.

همچنین در طرح آسمان با اشتغال‌آفرینی در حوزه‌های صنایع دستی، دام سبک، پرورش شتر، پنل‌های خورشیدی و ...، زمینه‌های اشتغال برای 800 متقاضی فراهم می شود.

216 میلیارد و اجرای 260 طرح عمرانی

در این طرح برای اشتغال 2300 نفر 92 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و بنیاد برکت در ادامه اجرای برنامه های محرومیت زدایی، احداث 260 طرح عمرانی و زیربنایی با حجم سرمایه‌گذاری 216 میلیارد ریال شامل ساخت 7 مدرسه برکت با 50 کلاس درس، ساخت 19 مسجد برکت، مشارکت در ساخت 201 واحد مسکن محرومین و مشارکت در 31 پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی را در دست اقدام دارد.

بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور و تسهیلات‌محور در روستاهای شهرآباد، خالق‌آباد، جلال‌آباد، تقی‌آباد وعرب‌آباد شهرستان راور و دیدار با خانواده‌ی گران‌قدر شهید حسین جلال‌آبادی از دیگر برنامه‌های سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به راور بود.

تجلیل از خانواده معظم شهدای راور

در ابتدای این مراسم که محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، فرماندار، امام‌جمعه‌ و جمعی از مردم شریف راور حضور داشتند، از خانواده‌های شهدای این شهرستان قدرانی و تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی