English

جریمه نداشتن معاینه فنی مشخص شد/۵۴ درصد آلودگی هوای تهران از اگزوز کامیون ها و اتوبوس ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ورودی های شهر تهران مجهز به دوربین شدند و معاینه فنی آنها از بانک اطلاعات استعلام شده و در صورت تخلف نداشتن معاینه فنی 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

جریمه نداشتن معاینه فنی مشخص شد/۵۴ درصد آلودگی هوای تهران از اگزوز کامیون ها و اتوبوس ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، نشست مشترک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاونت تندرو نقل و ترافیک شهرداری به منظور تشریح برنامه های آغاز فاز دوم طرح کاهش از اول آبان در معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

نواب حسینی مدیر معاینه فنی پلیس راهور در ابتدا با تشریح دستاوردهای جدید معاینه فنی ضمن اعلام این خبر که ۳۵ درصد مراجعین به مراکز معاینه فنی موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند، گفت: یک میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۷۰ خودرو در تهران معاینه فنی شدند و پیکان رتبه مردودی را در معاینه داشت و ۲۷ درصد مردودی های برای آلایندگی هوا بود.

مدیر معاینه فنی تهران از تاسیس ۲ مرکز جدید معاینه فنی با چهار خط معاینه، خبر داد و افزود: مجموع مراکز به ۱۵ مرکز می رسد و در آینده ۲ مرکز جدید و ۵ مرکز سیار نیز راه اندازی می شود.

سهم آلایندگی کامیون ها و اتوبوس ها ۵۴ درصد

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با بیان مطالبی ترافیک و آلودگی را از مهمترین مشکلات شهر تهران دانست گفت: از ابتدای آبان تعداد ۳۰۰ دوربین کنترل سطح شهر به ۱۲۴۰ دوربین افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: ۵۴ درصد آلودگی هوا در تهران از اگزوز کامیون ها و اتوبوس ها خارج می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین افزود: با همکاری شهروندان و تلاش برای حفظ هوای پاک و کاهش آلودگی زمستان و فصل افزایش الودگی هوا را پشت سر بگذاریم.

پورسید آقایی تاکید کرد: در صورتیکه خودرویی دود کند و معاینه فنی داشته باشد، معاینه فنی او را ابطال می کنیم.

۵۰ هزار تومان جریمه دورزدن معاینه فنی

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اهمیت رعایت قوانین معاینه فنی و صیانت از پاک بودن هوای تهران از جریمه ۵۰ هزار تومانی خبر داد و گفت: ورودی های شهر تهران مجهز به دوربین شدند و معاینه فنی آنها از بانک اطلاعات استعلام شده و در صورت تخلف نداشتن معاینه فنی اعمال قانون می شود.

وی ادامه داد: خودرویی که ایراد دارد و معاینه فنی هم دارد و دودزاست، پلاک تعمیری دریافت می کند و تا ۴۸ ساعت فرصت دارد برای دریافت معاینه فنی مراجعه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه