English

با همکاری بیمارستان روزبه انجام می شود؛

خدمات مشاوره سلامت روان در مترو

بیمارستان روزبه با مشارکت شهرداری و مترو خدمات مشاوره سلامت روان و تست های افسردگی و اضطراب در هفته سلامت روان در ایستگاه تئاتر شهر ارائه می دهد.

خدمات مشاوره سلامت روان در مترو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، بیمارستان روزبه تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابتکاری در ایستگاه مترو تئاتر شهر ایستگاه سلامت روان برگزار کرد و به شهروندان خدمات مشاوره بهداشت روان ارائه می دهد.

این پایگاه که با حضور کارشناسان و با انجام تست های روانشناسی میزان افسردگی و اضطراب مراجعین را سنجش می کند، زمینه ای مناسب برای دسترسی عموم شهروندان به خدمات سلامت روان و شکستن تابوهای اجتماعی پیرامون حوزه سلامت روان و بهره گیری از مشاور است.

عرفان جوادی کارشناس واحد مشارکت های مردمی بیمارستان روزبه در این رابطه بیشتر توضیح می دهد: این پایگاه به مناسبت هفته سلامت روان با تمرکز بر گروه سنی نوجوان و جوان فعال شده است.

وی ادامه داد: هر سال هفته سلامت روان شعار مخصوص به خود را دارد و امسال شعار مبتنی بر سلامت سلامت نوجوانان و جوانان است.

این کارشناس بیمارستان روزبه عنوان کرد: بیمارستان روزبه از بیمارستان های قدیمی عصاب و روان و روانپزشکی کشور است و وظیفه خود دانستیم که به مناسبت هفته سلامت روان به مردم خدمت رسانی کنیم و با همکاری مترو و شهرداری منطقه این ایستگاه سلامت را برپا کردیم.

جوادی که یادآور شد از برپایی این ایستگاه یک روز گذشته، افزود: به مدت سه روز در این ایستگاه مستقر می شویم و تا روز سه شنبه خدمات و مشاوره روانشناسی رایگان ارائه می دهیم و تست افسردگی و تست اضطراب رایگان انجام می دهیم و صبح ها هم در دانشگاه تهران برای دانشگاه تهران و دانشجویان این خدمات را ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: در هفته سلامت روان هدف خدمات رسانی است و اهداف پژوهشی و تحقیقاتی را دنبال نمی کنیم و در جامعه ما به روح و بیماری های آن کمتر توجه می شود و در عرف این اشتباه متصور است که اگر به روانپزشک مراجعه شوند معادل اَنگ روانی بودن است.ایستگاه سلامت روان در مترو تئاتر شهر مهر سال ۹۷

این کارشناس بیمارستان روزبه گفت: تلاش می کنیم خدمات مشاوره روانپزشکی را به مردم معرفی کنیم تا با بهره گیری از آن حال افراد بهتر شود و روانپزشک می تواند مثل یک مربی مردم را راهنمایی کند و مدیریت بحران، مدیریت اضطراب آموزش دهد و کمک بسیاری کند و فردی که به روانشناس مراجعه می کند لزوماً اختلال حاد روانی ندارد.

جوادی یادآور شد: هر فردی ممکن است در شرایط مختلف و به دلایل متعدد از جمله عوامل بیماری های ژنتیکی نهان دچار اختلال حاد روانی شود که قابل کنترل و درمان است و ممکن است اتفاق های مهم چون ورشکستگی، مهاجرت و یا از دست دادن یک عزیز در زندگی زمینه بروز بیماری های روانی چون افسردگی شود.

وی ادامه داد: بیمارستان روزبه بر خلاف تصور عوام درمان های مختلف مربوط به روح و روان ارائه می دهد و این خدمات درمانی از معاینه و درمان های سرپایی تا بستری و درمان های پیشرفته و دارو درمانی ارائه می دهد‌‌.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه