English

ذوالفقاری خبر داد:

صدور روادید اربعین در ۲۴ نقطه

رئیس ستاد اربعین گفت: خدمات دهی از نظر اسکان و تغذیه از ۱۰ صفر تا ۲۳ ماه صفر است و ویزا به صورت انفرادی صادر می شود و تا دیشب ۵۵۰ هزار ثبت نام داشتیم و تا امروز صبح ۴۶۴ ویزا از سوی عراق صادر شده است.

صدور روادید اربعین در ۲۴ نقطه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت های ستاد اربعین اظهار کرد: از سال گذشته که مراسم اربعین برگزار شد تا امروز برنامه های ستاد اربعین قطع نشد.

وی خاطر نشان کرد: مشابه سفر اربعین با ۲.۵ میلیون مسافر تکرار نمی شود و ۲۹ دستگاه در داخل کشور و ۱۲ کمیته در کشور عراق برنامه ریزی های راهپیمایی زیارت اربعین را بر عهده دارند.

رییس ستاد اربعین با طرح این موضوع که مردم همکاری خوبی در مدیریت سفر با متولیان و خدمت رسانان در اربعین دارند، افزود: نقش رسانه ها در این رابطه بی بدیل است.

ذوالفقاری از امضای تفاهم نامه پیرامون اربعین بین ایران با کشور عراق خبر داد و گفت: سند بسیار مهمی است که مبنای اقدامات دو کشور است و ۹ ماده دارد و شامل همه مسائل است.

وی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: امروز برنامه خدمات رسانی اربعین در شورای شهر تصویب می شود.

رییس ستاد اربعین در خصوص زیر ساخت های اربعین گفت: حدود ۸۴ کیلومتر راه اصلی اضافه شده است و گیت های  مرزهای مهران، چذابه، ... و خسروی ۲۰۰ گیت داشتیم و در مرز خسروی ۶۰ گیت اضافه کردیم.

ذوالفقاری عنوان کرد: خط لوله آب چذابه با ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار نفر بهره برداری شده و روزانه ۴۰۰ هزار بسته آب تولید می شود.

وی در مورد نصب برج نوری گفت: در معابر و کنار گذرها و پارکینگ ها در چهار مرز روشنایی را تامین کردیم.

ذوالفقاری در ادامه به افزایش موکب ها به ۱۹۴۵ موکب شناسنامه دار اشاره و بیان کرد: خدمات دهی از نظر اسکان و تغذیه از ۱۰ صفر تا ۲۳ ماه صفر است و ویزا به صورت انفرادی صادر می شود و تا دیشب ۵۵۰ هزار ثبت نام داشتیم و تا امروز صبح ۴۶۴ ویزا از سوی عراق صادر شده است.

وی از تخفیف هزینه صدور ویزای اربعین با ارز ثانویه خبر داد و گفت: ۴۱ دلار معادل ۱۹۹ هزار و ۸۷۵ تومان است و خدمات درمانی از ۳۳ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان کاهش یافت.

رییس ستاد اربعین در ادامه اظهار کرد: در توافق با کشور عراق اتباع عراقی می توانند با صدور دفترچه در مراسم اربعین شرکت کنند.

اینترنت را تقویت کردیم

ذوالفقاری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری موج، که موضوع در خصوص اینترنت در مسیر پیاده روی اربعین را جویا شد، گفت: در مسیر نجف به کربلا اینترنت را برقرار کردیم و چند روز قبل توافقی با دولت عراق در گسترش ارتباطات انجام دادیم.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می کنیم زائران از بانک ملی و در داخل کشور ارز رایج را تهیه کنند.

۶ ماه زندان مجازات سفر بدون ویزا

رییس ستاد اربعین تصریح کرد: کمیته امنیت انظباطی برنامه جامعی برای تامین امنیت طراحی کردند و دستگاه های امنیتی به صورت مجزا تدابیر ویژه ای دارند و داخل کشور عراق هم آمادگی های لازم امنیتی فراهم شده است.

ذوالفقاری خطاب به افرادی که قصد سفر اربعین دارند، گفت: به هیچ وجه بدون ویزا اقدام به سفر نکنند و این اقدام آنها در کشور عراق ۶ ماه مجازات زندان دارد.

صدور همزمان گذرنامه و ویزا با تحویل درب منزل

وی در ادامه گفت: افرادی که برای صدور گذرنامه به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه می کنند مدارک ویزا را تحویل دهند و همزمان با گذرنامه ویزا هم به درب منازل آنها انجام شود.

رییس ستاد اربعین خاطر نشان کرد: مردم فریب افراد متقلب و سودجو برای صدور ویژه ارزان را نخورند که این مدارک جعلی است و از مرز بازگشت داده می شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: امسال بدون بیمه ویزا صادر نمی شود و افرادی که احیانا دچار حادثه تروریستی شوند از هزینه های بیمه برای بازماندگان خود بهره مند شوند.

رعایت مقررات عراق را جدی بگیرید

رییس ستاد اربعین عنوان کرد:زائران رعایت کرامت عراق و مقررات کشور عراق را جدی بگیرند و این تجلی همدلی دو کشور همسایه است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه