English

محسن هاشمی:

سیاست‌های خودرو محور در کنترل ترافیک کارساز نیست/ منتظر رای دیوان محاسبات برای وضعیت افشانی هستیم

رییس شورای شهر تهران معتقد است استفاده از سیاست‌های خودرو محور پاسخگوی کاهش و کنترل ترافیک تهران نیست. او همچنین در مورد وضعیت شهردار تهران مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرد منتظر نظر دیوان محاسبات هستند.

سیاست‌های خودرو محور در کنترل ترافیک کارساز نیست/ منتظر رای دیوان محاسبات برای وضعیت افشانی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رفسنجانی، در مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک که امروز، سه‌شنبه17 مهر ، برگزار شد، با اشاره به همکاری پلیس راهور و شهرداری برای کنترل ترافیک توضیح داد: دیگر استفاده از سیاست‌های خودرو محور، از میزان ترافیک تهران نمی‌کاهد، بلکه موجب بیشتر شدن آن هم می‌شود زیرا مردم را تشویق می‌کند که از خودروی شخصی استفاده کنند، لذا ما باید سیاست‌های خود را به سمت حمایت جدی از حمل و نقل عمومی تغییر بدهیم.

در حال حاضر شهرداری دارای یک مرکز کنترل ترافیک است و با توجه به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده و امکانات بیشتری برای گرفتن آمار و تصاویر فراهم شده است، لذا سردار مهماندار رئیس پلیس راهور ناجا تصمیم گرفته است که کنترل ترافیک را با تکنولوژی برتر تجهیز کند و تقریبا از یک سال پیش کار شروع شد و خوشبختانه توانستند در هفته نیروی انتظامی آن را به ثمر برسانند و امروز شاهد راه اندازی مرکز کنترل ترافیک هستیم.

استفاده از تکنولوژی‌های برتر موضوعی واجب است و برای مدیریت ترافیک در شهر تهران و به ویژه مدیریت ترافیک خودرو محور، داشتن مرکز کنترل ترافیک اجتناب ناپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه تهران به سیستم حمل و نقل ریلی احتیاج فراوان دارد،‌ افزود: خوشبختانه زیر ساخت‌های آن در طول سال‌های گذشته ساخته شده و ما در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر مترو داریم و نزدیک 200 ایستگاه می‌توانیم در اختیار داشته باشیم و متأسفانه چون به درستی تجهیز نشده است، نمی‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم و اولویت اول ما این است که با تأمین تجهیزات مترو سفرهای مترو را به 7 میلیون برسانیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه باید به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی پیش برویم، تصریح کرد: استفاده از اتوبوس‌های برقی آلودگی کمتری دارد و باید با 9 هزار اتوبوس سیستم حمل و نقل خود را تقویت کنیم و اگر این حرکت را انجام دهیم، با ترافیک مبارزه کردیم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد وضعیت بازنشستگی شهر دار تهران در راستای منع به کار گیری بازنشستگان گفت: هنوز دیوان محاسبات در این مورد چیزی را به صورت کتبی به ما ابلاغ نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه